Menu
 
 

Interviu su „BOOM Studio“: „mums yra labai svarbu, kad kūrybinis procesas būtų linksmas“

2015 04 24  23:22  |  Pokalbiai

Interviu su BOOM Studio

Nuotrauka: Luko Balandžio

Dar visai neseniai praūžusioje „Mados Infekcijoje“ buvo pakartotas prieš porą metų Paryžiaus aukštosios mados savaitę nustelbęs sensacingas įvykis, kuomet Chanel kolekcijos metu žingsniavo dvi prabangiomis nuotakų suknelėmis vilkinčios merginos. Tik šį kartą jaunųjų „BOOM Studio“ dizainerių duetas iš Vokietijos kolekciją „Woman of The Forest“ pristatė pasitelkdami jumorą ir lengvą ironiją. Kiek drastiška seksualinių mažumų tema ir šmaikštus dviejų nuotakų bučinys – tokią drąsią idėją festivalyje pristatė Jing Jing Qi kartu su Robin Rau. „BOOM Studio“ – jaunas ir šviežias kūrėjų duetas, tačiau jų asmeninėse biografijose puikuojasi ne tik personalinės kolekcijos, bet ir stažuotės garsių dizainerių Hussein Chalayan bei Vivienne Westwood mados namuose. Su jaunaisiais kūrėjais kalbuosi apie kūrybinį kelią ir tai, kaip vienas kitą netikėtai atrado Jing ir Robin:

Kaip ir kada jūs susipažinote?

Robin: Mes kartu studijavome Hanoverio Taikomųjų Mokslų ir Menų universitete.

Jing: Taip, tačiau pirmus metus mes nebendravome. Pamačius Robin pirmą kartą, jis man pasirodė šaltas ir ne itin malonus. Nejaučiau noro su juo bendrauti. Tačiau vėliau mums teko kartu dalyvauti bendrame projekte. Pamenu, kaip jis priėjo tada prie manęs ir pasakė, kad jam patinka mano suknelė ar kažką panašaus. Pamaniau, kad jis galbūt visai mielas (juokiasi). Nuo to laiko mes pradėjome artimiau bendrauti, geriau jį pažinau. Taipogi mus vienija panašus požiūris į estetiką bei madą.

Kodėl pasivadinote „BOOM Studio“? Kokia mintis slepiasi po šiuo pavadinimu?

Jing Jing Qi: Tiesą pasakius, prisiminti šią istoriją visada juokinga. Pamenu, mes dalyvavome viename vakarėlyje, kurio metu nemažai išgėrėme. Robin manęs paklausė: „Gal norėtumei kartu sukurti bendrą kolekciją?“ Tai nuskambėjo netikėtai, tačiau aš pernelyg ilgai negalvojusi sutikau. Tik gerokai vėliau supratau, su kuo aš sutikau (juokiasi).

Robin Rau: Ilgokai galvojome, kaip pasivadinsime. Norėjome kažko lengvai ir greitai įsimenamo, todėl po ilgo brainstorminimo, galiausiai priėjome prie „BOOM Studio“ pavadinimo. Rimtai svarstėme, kaip atrodys mūsų pirmoji kolekcija, kurioje bus įvairių kultūrų samplaika (angl. clash) arba… crash – kas angliškai reiškia susidūrimą.

Interviu su BOOM Studio

Nuotrauka: Nancy Heusel

Kaip apibūdintumėte „BOOM Studio“ stilių? Kuo jūs esate išskirtiniai?

Robin: Manau, kad mes vis dar esame ieškojimų ir stiliaus vystymo kelyje. Kadangi mes esame iš skirtingų valstybių ir žemynų, tai daro įtaką. Todėl savo kolekcijose deriname skirtingų kultūrų įvaizdžius.

Jing: Žodis, geriausiai apibūdinantis „BOOM Studio“ kuriamą estetiką – įvairių stilių maišymas. Robin yra iš Vokietijos, todėl iš jo, kaip kūrėjo, pusės yra juntamas europietiškumas – jo modeliai pasižymi elegantiškumu, klasikinio stiliaus interpretavimu. Tuo tarpu aš esu iš Kinijos. Mėgstu kasdieniškumą, komfortą, paprastumą, laisvumą. Taipogi tarpusavyje jungiame vyriškos ir moteriškos mados detales. Bandome suderinti skirtingus požiūrius į estetiką.

Kokia moteriai jūs kuriate?

Robin: Tiesą pasakius, aš asmeniškai negalvoju apie konkrečią moterį, ypatingai klientę. Ji gali būti jauna, bet taip pat ir vyresnio amžiaus. Kadangi kiekvieną kartą kuriame labai skirtingas kolekcijas, moterys atras tai, kas joms tiks, nepaisant jų amžiaus ar pomėgių. Svarbiausia, kad jos mėgtų tai, ką mes kuriame.

Jing: Tačiau manau, kad toji moteris turi turėti aiškų vidinį įsivaizdavimą, kaip ji nori atrodyti, būti pasitikinti savimi ir nebijoti ryškių spalvų, išraiškingų drabužių modelių, kokius mes ir kuriame.

Robin: Ji ne tik turi gerai jaustis būdama savimi, bet ir būti nuotaikinga ir turėti gerą jumoro jausmą (juokiasi).

Ar šiuo metu jūs randate laiko dirbti atskirai?

Robin: Prieš tai mes studijavome, todėl individualiai kūrybai laiko trūkdavo. Šiuo metu yra kitaip. Po baigiamųjų kolekcijų su Jing nusprendėme dirbti drauge, nes jautėme, kad bendras kūrybinis darbas bus mūsų stiprybė. Jing labai gerai išmano kirpimus ir konstrukcijas, tuo tarpu aš rūpinuosi spalvų, audinių ir raštų parinkimu ar kūrimu. Taipogi, dirbdami duete, gebame objektyviau save įvertinti.

Jing: Iš tiesų. Mes nuolatos diskutuojame ir kalbamės apie tai, kas mums patinka ir kas ne, ką reikėtų pataisyti ar sukurti iš naujo. Mums yra be galo svarbu būti atviriems tarpusavyje.

Kaip jums sekasi tarpusavyje derinti skirtingas idėjas? Ar visuomet tai pavyksta?

Jing: Mes visuomet turime pasirinkimą, nes būname apsvarstę keletą galimų variantų. Per šį laiką sukūrėme savitą darbo sistemą. Nežinau, kaip kiti dizaineriai dirba ir ar naudoja panašų metodą, tačiau visų pirma mes dirbame atskirai.

Robin: Idėjas galvojame individualiai, nevaržydami vienas kito, todėl kūrybiniame procese turime daug laisvės. Tai įkvepia. Galiausiai šio proceso pabaigoje mes svarstome, kaip sujungti šiuos du skirtingus įvaizdžius.

Jing: O jie yra tikrai skirtingi. Mano kuriamų modelių siluetai dažniausiai turi glaudžių asociacijų su vyriškais drabužiais, jų kirpimais, o Robin – laisvi ir elegantiški.

Ar jus įkvepia skirtingi dalykai?

Robin: Iš esmės jie skiriasi. Tarkim pastarosios kolekcijos „Women of The Forest“ temą mes sugalvojome bendrai, tačiau idėjų jai realizuoti sėmėmės atskirai, ieškodami to, kas mums asmeniškai atrodė tinkama. O vėliau viską sujungėme į vieną.

Interviu su BOOM Studio

Nuotraukos: Luko Balandžio

Ar „Women of The Forest“ buvo jūsų pirma, debiutinė kolekcija?

Jing: Tiesą pasakius, mes buvome sukūrę kolekciją prieš tai. Ji susidėjo tik iš keleto modelių, kuriuos pristatėme dar studijų metu. Todėl ši kolekcija, pristatyta „Mados Infekcijoje“, yra jau antroji.

Robin: Pirmojoje kolekcijoje buvo viso labo 5 modeliai.

Jing: Ji buvo kurta labiau kaip aukštosios mados kolekcija. O pastaroji – kaip ready-to-wear.

Kaip nusprendėte dalyvauti „Mados Infekcijoje“? Kaip sužinojote apie šį festivalį?

Robin: „Mados Infekcijoje“ anksčiau dalyvavo dizaineriai iš to paties universiteto. Tai Grosser Heinrich ir Balagans. Iš jų girdėjome tik geriausius atsiliepimus apie jaukią aplinką, gerą organizuotumą bei kokybiškumą. Pagalvojom, o kodėl gi mums nepabandžius?

Jing: Tai jau tapo savotiška universiteto tradicija dalyvauti „Mados Infekcijoje“ (juokiasi).

Kokiuose dar kūrybiniuose projektuose jums teko dalyvauti?

Robin: Būdami studentais, mes dalyvavome įvairiuose projektuose, tarp jų ir skirtų vyriškai madai bei dizaino interpretacijoms. Tačiau tuo pačiu metu, kurdami kolekcijas projektams, mes abu stengėmės galvoti ir apie bendrus kūrybinius darbus.

Jing: Kuomet mes dirbame kartu, mums yra labai svarbu, kad kūrybinis procesas būtų linksmas. Norime, kad optimistiškas, šviesus ir linksmas požiūris į kūrybą atsispindėtų ir mūsų kolekcijose. Be abejo, būna ir stresinių situacijų, tačiau stengiamės į jas pažvelgti jų nesureikšmindami.

Robin: Pastebiu, kad kiti studentai į kūrybą žiūri labai rimtai, kartais netgi dramatizuojančiai. O mes norime išpešti iš viso to malonumą, dirbame tiesiog kaip pamišėliai (juokiasi).

Robin, tu stažavaisi Hussein Chalayan mados namuose Londone. Kaip tau pasisekė patekti pas šį žymų kūrėją ir kokios buvo tavo pareigos?

Robin: Iš tikrųjų viskas vyko labai greitai ir paprastai. Aš parašiau laišką ir paklausiau, ar galėčiau jo mados namuose atlikti praktiką. Gana greitai sulaukiau atsakymo. Žinoma, jis buvo teigiamas! Kalbant apie darbus, tekusius man, aš dirbau kartu su komanda, atsakinga už dizainą. Taipogi teko dirbti su raštų kūrimu pavasario-vasaros 2014 m. kolekcijai. Buvau atsakingas už techninių eskizų piešimą, avalynės kūrimą, projektų vykdymą, pavyzdžiui, parodų organizavimą. Nuolatos bendravau su visa H. Chalayan kūrybine komanda. Tai truko pusę metų. Per visą šį laiką be galo daug išmokau: nuo vadybos klausimų iki kolekcijų kūrimo subtilybių.

Tuo tarpu, tu, Jing, įgijai patirties dirbdama kartu su Vivienne Westwood. Papasakok daugiau apie tai.

Jing: Pas V. Westwood dirbau tada, kai Robin tuo pačiu metu atliko praktiką H. Chalayan mados namuose. Galimybę atlikti praktiką pas V. Westwood pasiūlė mano dėstytojas. Jis davė man kontaktus. Nusiunčiau savo darbų pavyzdžius – portfolio, ir netrukus sulaukiau teigiamo atsakymo. Visas šis laikas, praleistas ten, buvo įspūdingas. Mano pareigos buvo įvairiapusės, daugiausiai dirbau kuriant jos kolekcijas.

Jūsų kolekcijos yra skirtos moterims. Tačiau ar galvojate ir apie vyriškas kolekcijas?

Robin: Pirmumą vis dėlto teikiame moterims. Tačiau matysime, kaip mums seksis, kuomet kolekcijos bus parduodamos. Tik tada atsiskleis klientų poreikiai.

Jing: Kurti vyrams, mano nuomone, yra sudėtingiau. Turi atsižvelgti ne tik į kuriamą įvaizdį, bet ir funkcionalumą bei konstrukcijas. Manau, kad mums dar yra ką nuveikti, kuriant moterims skirtas kolekcijas.

Pastebėjau, kad kolekcijose jūs derinate ne tik skirtingus įvaizdžius, bet ir skirtingas medžiagas. Kaip kad „Women of The Forest“ dominavo ne tik prabangūs, bet ir pigūs audiniai, perdirbiniai, netgi popierius.

Robin: Priežastis paprasta – mums patinka žaismingumas! Norime, kad šio žaidimo dėka gimtų kažkas ypatingo. Prabangūs dalykai gali būti gražūs ir įkvepiantys, lygiai taip pat kaip ir pigūs. Tačiau prabangaus įvaizdžio mes rimtai netraktuojame. Tuo tarpu kolekcijos kokybiškumas – svarbiausia. Naudojame daug rankų darbo, panašiai kaip yra kuriama aukštoji mada, kartu pasitelkiant greitosios industrinės gamybos technikas.

Kaip jums sekasi suderinti komercinę ir idėjinę puses kūrybiniame procese?

Robin: Svarbu išlaikyti pusiausvyrą. Meninė pusė mums yra vienodai svarbi kaip ir komercinė.

Jing: Kaip komanda, siekiame naujumo, netikėtų idėjų ir įvaizdžių, tačiau taip pat svarbu, kad tai būtų dėvima ir pritaikoma kasdienybėje. Komfortas ir universalumas yra svarbūs faktoriai, žvelgiant į komercinę pusę.

Robin: Išskaidžius kolekciją į atskirus modelius, pamatysi, kad joje yra klasikinis švarkas, kelnės ar sijonas, kurį priderinus prie kito drabužio, galėsi kasdien vilkėti. Tai, ką matome ant podiumo, visiškai kitaip atrodo gatvėje.

Ar galėtumėte išskirti mėgstamiausius dizainerius, kurie jums daro didžiausią įtaką?

Robin: Tai sunkus klausimas. Turiu daug mėgstamų dizainerių. Tai būtų Thierry Mugler, Christian Dior – ypatingai 1950-1970 m. stilių.

Jing: Yra du dizaineriai, kurie mane įkvepia. Tai, be abejo, yra Vivienne Westwood, su kuria man teko dirbti ir matyti, kaip gimsta jos kolekcijos bei Yohji Yamamoto – visiškai skirtingas nei V. Westwood, man patinka jo darbuose dominuojanti juoda spalva.

Kokie yra jūsų, kaip kūrybinio dueto ateities planai ir tikslai?

Jing: Svarbiausias tikslas mums – kad mūsų kolekcijos būtų perkamos, žmonės norėtų vilkėti tai, ką mes kuriame. Tai būtų nuostabu.

 

Dėkoju už pokalbį!

Interviu su BOOM Studio

Nuotrauka: Luko Balandžio


Komentuok:




*



Reklama