Menu
 
 

SwO kalbina: nišiniai kvepalai „Private Label“

2015 07 15  18:38  |  Pokalbiai

Nišiniai kvepalai „Private Label“

Nuotraukos: Private Label

Nišinių kvepalų sritis – plinta ir plečiasi. Kas tai ir kuo jie skiriasi nuo masinių kvepalų, su Vilniaus centre įsikūrusios nišinių kvepalų parduotuvės „Private Label“ vadovu Gediminu Jukna kalbasi Justė Gvazdaitytė.

Kokie kvepalai vadinami nišiniais? Ar tik tie, kurie gaminami mažomis partijomis?

Nišiniai kvapai yra  žavūs tuo, kad juos galima pasirinkti pagal nuotaiką. Arba, atvirkščiai, jei nėra nuotaikos – pasirinkti tą kvapą, kuris pakeltų nuotaiką ir suteiktų gerų emocijų.  Kai kurių nišinių aromatų  kompozicijos yra tikrai drąsios.  Ir tai  tinka tikrai ne kiekvienam. Išskirtinių kvapų pasaulis ypatingas tuo, kad galima rasti įdomių, neatrastų ir drąsių kvapų sąskambių. Taip nišiniai kvapai dažniausiai gaminami nedideliais kiekiais, nes tai nėra masiškai parduodamas produktas. Kiekvienas aromatas yra mintis, koncepcija, tai kaip meno kūrinys, išieškotas ir apgalvotas.

Kaip manote, ar dažnai manipuliuojama „nišinių kvepalų“ pavadinimu, parduodant masinės gamybos prekes? Kaip neapsigauti?

Šis pavadinimas tampa vis labiau naudojamas, tai tampa kaip „madingų“ kvepalų asociacija. Aišku, pasitaiko atvejų, kai juo manipuliuojama. Mano nuomone, svarbiausia pirkti ne „brandą“, o aromatą, kuris tave žavi, įkvepia ir visapusiškai atspindi tavo asmenybę. Nišinių aromatų pasirinkimas – tai pažintis su pačiu savimi, tai žinutė apie save, kurią tu nori perduoti aplinkiniams. Neapsigauti vienas būdas – klausytis savęs.

Nišiniai kvepalai „Private Label“

Kokie ingredientai naudojami nišiniams kvepalams kurti? Kuo jie skiriasi nuo masinės gamybos kvepalų ingredientų?

Nišiniai aromatai dažniausiai kuriami iš brangių ir natūralių žaliavų. Tie patys kūrėjai, dar vadinami  „nosimis“, dažnai kuria  tiek komercinius, tiek nišinius kvapus.  Kurdami nišinius kvapus kūrėjai turi visiškai laisvę, jie kuria pagal nuotaiką, emociją, viziją ar prisiminimus. Tai – vaizduotė, ieškojimas, kūryba. O komercinis kvapas dažniausiai būna tam tikro prekės ženklo užsakymas, šiame procese kūrėjas turi mažiau laisvės pasireikšti, jis yra  įspaustas į rėmus, turi paklūsti tendencijomis, madai. Trumpai pasakyčiau taip – komerciniai kvapai yra mada, o niša yra stilius!

Dažniausiai nišiniai kvepalai pasižymi istorijomis, kurios atspindi jų kvapą, sukūrimo aplinkybes ar kvepalų kūrėjo būdą. Gal galite išvardinti kelias įsimintiniausias?

Viena iš istorijų – apie „Nejma“ „Le Parfum d’Alice“. Prancūzijos namai NEJMA pristatė naują moterišką aromatą „Le Parfum D’ALICE“. Kvepalai pavadinti jaunos kvepalų kūrėjos, Alisos Lavenat, vardu. Šis  aromatas padėjo jai 2014 metais laimėti prestižinį tarptautinį jaunų kvepalų  kūrėjų konkursą. Konkursą kasmet organizuoja prancūzų kompanija Jean Niel (aromatinių kompozicijų gamintojas), jis vyksta Grase. Daugiau nei 100 jaunų kūrėjų iš 20 pasaulio šalių turėjo  sukurti kvepalų kompoziciją, kurios širdies natoje dominuotų juodųjų serbentų aromatas. Alisai tai pavyko  geriausiai, tad ji nugalėjo šį konkursą. NEJMA kompanijos įkūrėja Marija Liz Bischoff (Marie Lise Bischoff) tuo metu  svečiavosi Grase bei turėjo galimybę susipažinti su nugalėjusiu aromatu. Aromatas ją labai sužavėjo, tad ji nusprendė parodyti pasauliui, kaip subtiliai kvepia juodieji serbentai, ir pavadino jį  jaunos kūrėjos garbei.  Išleidžiant kvepalus „Le Parfum D’ALICE“,  prekinio ženklo NEJMA įkūrėja norėjo pristatyti pasauliui jaunus talentingus parfumerijos kūrėjus. Kvepalams ne tik suteiktas kūrėjos Alice Lavenat vardas, bet taip pat ant  pakuotės yra ir jos pačios parašas.

Nišiniai kvepalai „Private Label“

Pagal ką atsirenkate kvepalų asortimentą savo parduotuvei? Kam skiriate pirmenybę?

Žinoma, svarbiausia mums yra kvepalų kokybė, t.y. ingredientų natūralumas, ilgai išliekantis aromatas, kompozicijos unikalumas. Svarbi ir kvepalų kompanijos reputacija, istorija. Prekiaujame tiek istoriniais, tiek ir modernios parfumerijos aromatais. Pavyzdžiui, savo asortimente turime vienų seniausių parfumerijos namų Molinard, kurie buvo įkurti net 1849 m., kvapų. O taip pat atstovaujame ir visai neseniai įkurtą britų Illuminum parfumerijos ženklą, kuris per keletą metų itin išpopuliarėjo dėl princesės Kate pasirinkimo būtent šių namų kvepalais kvepintis per savo vestuves.

Taip pat ieškome ir originalių kvapų, kaip, pavyzdžiui, aromatai su feromonais ar liekninantys, laimės hormono turintys kvepalai. Atskirai galime paminėti ir absento pagrindu pagamintus kvepalus, kurie yra priskiriami prie odos kvepalų kategorijos, t.y. kvepalai, kurie itin skirtingai atsiskleidžia ant kiekvieno žmogaus odos.

Nišiniai kvepalai „Private Label“

Kokie kvapai populiariausi Lietuvoje? Kokios sudedamosios dalys patinka lietuvėms? Ar jos drąsiai eksperimentuoja? 

Pastaruoju metu lietuviai vis dažniau išdrįsta paeksperimentuoti ir tyrinėti unikalius aromatus. Juk kvepalai, kaip ir muzika ar tapyba, yra menas. Naudodami tuos pačius ingredientus galite sukurti visiškai skirtingus aromatus, melodijas, paveikslus. Pabėgimas nuo stereotipų atskleidžia naujas galimybes. Lietuviai vis dažniau pasinaudoja galimybe sulaužyti standartus. Tas labai džiugina.

Nišiniai kvepalai „Private Label“
Kokius kvepalus rekomenduotumėte šiltajam sezonui?

Vasarą dominuoja gėliniai, žalumos aromatai, emocija, asmeniniai išgyvenimai, kelionės. Jei tai nišiniai aromatai, jie tikrai nebūtinai turi būti sunkūs ir dominuojantys. Vasara leidžia atsipalaiduoti ir  rinktis kompozicijas, kurios suteikia žavesio, išskirtinumo, nukelia į prisiminimus. O  aromato pasirinkimas ir rekomendacijos yra labai asmeniškas dalykas, kiekvienas žmogus turi surasti savo asmenybę atspindintį  aromatą.

Nišiniai kvepalai „Private Label“


Komentuok:




*



Reklama