Vilniaus Liepkalnio vandens saugykla rugsėjo pradžioje tapo netikėta šiuolaikinio meno scena. Čia pristatyta Elenos Laurinavičiūtės ir Romos Salės paroda „Low Frequency Memory“, kurioje garso, šviesos ir erdvės sąveika atskleidžiama kaip gyva, nuolat kintanti patirtis.
Abi menininkės priklauso jaunajai Lietuvos tarpdisciplininio meno kartai, tačiau jų kūrybos kryptys skirtingos: Elena Laurinavičiūtė tyrinėja garso instaliacijas, ieškodama sąlyčio tarp molio materialumo ir nematomo garso efemeriškumo, o Roma Salė konstruoja šviesos objektus, nagrinėjančius erdvės atmintį ir jos istorines transformacijas.
Liepkalnio vandens saugykla – unikali vieta, kurioje pati erdvės akustika tampa kūrinio dalimi. Menininkės čia tyrinėja, kaip garsas ir šviesa gali veikti žmogaus suvokimą, kaip atmintis įsirašo į sienas ir aidus. Laurinavičiūtės garso objektai kuria akustinę aplinką, leidžiančią išgirsti tai, kas paprastai lieka nepastebima – oro srautus, vibracijas, ritmą. Tuo metu Salės šviesos instaliacijos tampa erdvės atminties nešėjais, nurodančiais į saugyklos istoriją ir jos transformacijas.
Ekspozicijoje svarbus ir nestabilumo jausmas: sinestezijos būdu menininkės perteikia dažnai nematomas kaitos būsenas, kviesdamos žiūrovą iš naujo įsiklausyti į pasaulį, kuriame materija, laikas ir atmintis persipina nematomais dažniais.
Elena Laurinavičiūtė (g. 1993) neseniai baigė keramikos magistrantūrą Vilniaus dailės akademijoje. Ji aktyviai dalyvauja performansuose, grupinėse ir personalinėse parodose Lietuvoje bei užsienyje. Pastaraisiais metais menininkė pelnė reikšmingų įvertinimų – Lietuvos dailininkų sąjungos ir „JCDecaux“ publikos premijas, taip pat Lietuvos kultūros tarybos dailės srities stipendiją.
Roma Salė (Mikalauskytė, g. 1999) studijavo grafiką ir įvietintą meną Vilniaus dailės akademijoje, o patirtį gilino Estijos menų akademijoje. Ji surengė kelias personalines parodas, dalyvavo grupinėse ekspozicijose Lietuvoje ir užsienyje, dirbo su šviesų instaliacijomis festivaliuose. Menininkė yra Lietuvos mokslo tarybos ir Antano Smetonos stipendijų laureatė.
„Low Frequency Memory“ – dalis platesnės (AV17) galerijos iniciatyvos, skirtos pristatyti jaunųjų Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų darbus nestandartinėse vietose. Šis projektas atveria naujas erdves menui – kartu su Laurinavičiūtės ir Salės instaliacijomis Vilniaus vandens saugykloje, Panevėžyje „Aukštaitijos vandenų“ rezervuare šiuo metu eksponuojama Urtės Janus paroda „Tekantys kūnai“. Rugsėjį Kauno tvirtovės IV forte bus pristatyta Romos Salės personalinė paroda „Alternatyvios istorijos“.
Jau keturiolika metų veikianti (AV17) galerija yra viena iš nedaugelio Lietuvoje, nuosekliai dirbančių su šiuolaikine skulptūra ir instaliacija. Ji ne tik rengia parodas, bet ir organizuoja tarptautinius bei regioninius projektus, edukacines programas, mainus su kitų šalių kūrėjais, skatindama šiuolaikinio meno sklaidą Lietuvoje ir Europoje.
Parodą „Low Frequency Memory“ Liepkalnio vandens saugykloje (Liepkalnio g. 20, Vilnius) galima aplankyti iki rugsėjo 19 d. Darbo laikas: ketvirtadieniais–šeštadieniais 12–19 val., sekmadieniais 12–16 val. Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba.








