Menu
 
 

Aidai iš Renesanso epochos

2019 12 03  20:24  |  Aktualijos

Aidai iš Renesanso epochos

Nuotraukos – Vaidas Jokubauskas ©

Karalienės Bona Sforca, Barbora Radvilaitė, Ona Jogailaitė, Elžbieta Habsburgaitė ir kitos ryškios Renesanso laikotarpio kilmingos moterys – štai kas įkvėpė mados dizainerę Dianą Paukštytę sukurti proginę, žiemos šventėms skirtą jau 11-ąją savo autorinę kolekciją. Visos šios moterys suvaidino reikšmingą vaidmenį Lietuvos kultūros raidoje XVI a., tapo menų ir etiketo ambasadorėmis ir net stiliaus ikonomis, kurioms nesvetima buvo silpnybė grožiui bei prabangai. Tad nenuostabu, kad dėl prielankumo minimalizmui žinoma D. Paukštytė šįkart naująją fotosesiją stilizavo sau kiek netikėtu, karališkosios prabangos persmelktu ir žėrinčių detalių turtingu stiliumi.

„Žiemos šventės – tai laikas, kai mes, moterys, kasdienybėje vis labiau, kartais net per daug mėgstančios praktiškumą ir funkcionalumą, norime atrodyti turtingiau ir jaustis šventiškai pakiliai. Todėl Kalėdoms skirtose kolekcijose dizaineriai nuo seno naudoja daug prabangių audinių ir priedų – aksomą, šilką, organzą, žvynelių siuvinėjimą, kristalus, ir šitos taisyklės kol kas niekas neatšaukė. Visa tai labai tinka tokioms šventėms, sukuria ypatingą jausmą, leidžia tarsi įsikūnyti į kitą, nekasdienišką vaidmenį. Įsivaizduokite, kaip žvakių šviesoje žėri žvynai! Nors daugelį metų mano kūryboje dominuoja minimalizmas, savo kalėdines kolekcijas paprastai ir aš darau prabangesnes, gausesnes ryškių detalių ir formų“, – apie tai, kuo šventinės kolekcijos skiriasi nuo įprastų, pasakoja D. Paukštytė.

Aidai iš Renesanso epochos

Aidai iš Renesanso epochos

Aidai iš Renesanso epochos

Šįkart sukurti dvylikos šventinių derinių mini-kolekciją dizainerę įkvėpė neseniai kone vienu prisėdimu perskaityta šiuolaikinio lenkų istoriko Kamilio Janickio knyga „Aukso amžiaus damos. Tikros istorijos“. Tai įtraukiantis pasakojimas apie tai, kokios buvo garsiosios Renesanso laikų Lietuvos moterys ir kaip jos prisidėjo prie ekonominės, o ypač prie kultūrinės valstybės raidos. Neveltui XVI amžius visoje Europoje, taip pat ir Lietuvoje, vadintas aukso amžiumi – sustojo karai, taikos metu augo ekonomika, steigėsi universitetai, klestėjo menai, imta rūpintis grožiu. Šis amžius – ir laisvėjančių moterų laikas, kai karalienės ir didikų žmonos nors aktyviai ir nedalyvaudavo politikoje, globojo menus ir kultūrą, rūpinosi dvarais, savo, svitos ir paprastų žmonių švietimu, daug dėmesio skirta estetikos puoselėjimui, taip pat ir aprangos kodui.

Aidai iš Renesanso epochos

Aidai iš Renesanso epochos

„Vien tai, kaip atrodė Renesanso moterys, pribloškia – priešingai nei karų išvargintais Viduramžiais, kai įprastas buvo griežtasis gotiškas minimalizmas, vadinamajame aukso amžiuje prabangos ir gero skonio niekas nė neketino slėpti. Galima sakyti, kad anuomet pirmą kartą taip ryškiai subujojo mada. Prisiminkime, kaip portretuose atrodo Barbora Radvilaitė, – kokie kostiumai, kokie audiniai, kokia papuošalų gausa!“, – įspūdžiais apie perskaitytą ir ją įkvėpusią knygą dalijasi D. Paukštytė.

Dizainerė teigia, kad šią estetiką ir bandė perteikti savo naujausioje kolekcijoje, ją pritaikydama šiems laikams, kai šioks toks perteklius įprastas bei pateisinamas labiau per šventes ir ypatingomis progomis. „Kasdien po miestą tiulio sijonais, pūstomis rankovėmis ir perlų vėriniais nevaikštome, bet esant progai ir atitinkamam kontekstui tai yra net labai normalu. Visos mes šių progų laukiame, ir net kuklios merginos svajoja per kalėdinį vakarėlį virsti jeigu ne karaliene, tai mažų mažiausiai princese“, – įsitikinusi D. Paukštytė.

Aidai iš Renesanso epochos

Aidai iš Renesanso epochos

Ji aksesuarų šventinei fotosesijai sako sunkiai ieškojusi – šiais laikais, kai madoje klesti visa ko minimalizmas, perlų vėrinys jau tampa retenybe, kone atgyvena. „Vizualinį perteklių papuošalų pagalba fotosesijoje kūriau sąmoningai. Norėjau atkreipti dėmesį į tai, kad puoštis ir būti ryškiai nėra nuodėmė, o daryti tai galima eksperimentuojant forma ir detalėmis, nebūtinai rėkiant ryškiomis spalvomis. Manau, kad mums su fotografu Vaidu Jokubausku puikiai pavyko, – puošnu, bet subtilu, prabangu, bet su skoniu“, – apie darbą su nuolatiniu savo bendražygiu, šiuo metu vienu geidžiamiausių mados fotografų V. Jokubausku kalba D. Paukštytė.

Aidai iš Renesanso epochos

Nuotrauka – Reda Mickevičiūtė ©

Naujoje, garsiausių Renesanso moterų įkvėptoje jos fotosesijoje dizainerės talento gerbėjos ras suknelių, palaidinių, kelnių, švarkų ir net vieną paltą. Visi šie drabužiai sukurti taip, kad neatrodytų per daug ekstravagantiškai, dalis jų gali būti pritaikoma ir kasdieniniame garderobe.  

„Aišku, žvynais siuvinėtos, iš nėrinių pasiūtos, sluoksniuotos tiulio suknelės pačios savaime diktuoja, kad dėvėti jas reikėtų progomis, tačiau juodos kliošo kelnės, įliemenuoti švarkai ar balti marškiniai – nors ir pūstomis rankovėmis, bet puikiai dera kasdieniuose deriniuose. Juk net ir kasdien galime atrodyti kiek įdomiau, ne per daug blankiai, ir prisiminti, kad šventės ateina ir praeina, o džiaugtis gyvenimu galime kiekvieną dieną“, – nepamiršti pasipuošti ne tik per didžiąsias metų šventes ragina viena mėgstamiausių Lietuvos dizainerių D. Paukštytė.

Aidai iš Renesanso epochos

Aidai iš Renesanso epochos

Aidai iš Renesanso epochos

Fotografija: Vaidas Jokubauskas

Stilius: Diana Paukštytė

Makiažas: Alina Vaitkevičiūtė

Modelis: Gabija Narvilaitė


Komentuok:




*



Reklama