Menu
 
 

Interviu su Pinksoup: „Tiesiog darome tai, kas mums teikia malonumą“

2015 07 08  20:57  |  Pokalbiai

Reklama SwO Live Feed

Interviu su Pinksoup

Nuotraukos: Pinksoup archyvas

Nuo šiol angliškas žodis pinksoup asocijuojasi ne tik su nacionaliniu Lietuvos valgiu, bet ir su jaunu, veržliu bei idėjų gausa trykštančiu kūrybiniu duetu. Susipažinkite: žurnalistas, TV ekrano veidas ir Zip FM balsas – Orijus Gasanovas – ir grafikos dizaineris Aidas Šumskas. Prieš kelis metus JAV megapoliu vadinamo Niujorko atmosferos įkvėpti, vaikinai nusprendė suvienyti kūrybines jėgas. Apie juos jau rašė garsusis „Fuuucking Young!“ žurnalas, „Designer Drugs“ bei „Cotton Freaks“. Su kokiais iššūkiais kovoja kūrybinis duetas, kiek idėjų kirba jų galvose, kodėl siurrealistų dievukas Salvadoras Dali virto tikru indiškuoju maharadža ir kodėl pirmąją Pinksoup kolekciją galėjai įsigyti supakuotą į… vakuumą? Apie tai – pokalbyje su Orijumi ir Aidu:

Kaip seniai galvojote apie „Pinksoup“ projektą? Kuriam iš jūsų kilo ši mintis?

Orijus: Nuo 2011 m. gruodžio mėn. Aiškiai prisimename datą, nes dviese su Aidu mes nuvykome į Niujorką. Būdami ten supratome, kad norėtumėme šiame mieste gyventi, kurti ir linksmintis. Tačiau jei darysime tai, ką darėme iki tol – to nepavyks įgyvendinti. Susipažinome su dviem lietuvėm menininkėm, kurios yra iš Vilniaus. Jos pabėgo į Niujorką kaip ,,nelegalės” ir kūrė juvelyrinius darbus iš senų atliekų. Kartu su Aidu rengėme apie jas reportažą. Mums labai patiko jų gyvenimas meniškoje aplinkoje – lofte, esančiame Bruklino rajone. Pagalvojome, kad ir mes norėtume panašiai gyventi.

Aidas: Toje aplinkoje buvo daug įkvėpimo. Visiškai kitaip nei čia. Gyvendami Niujorke, žmonės kuria laisvai, nepriklausomai nuo to, ar jie yra verslininkai ar kitos specialybės. Lygiai taip pat, kaip ir būnant kitur, pavyzdžiui, Londone. Ten jaučiamas kontrastas tarp to, kas vyksta ten ir čia. Smagu, kad ir Lietuvoje po truputį atsiranda žmonių, kurie tiesiog kažką kuria. Nebūtinai tai turi būti didelis verslas, tiesiog dėl malonumo.

Interviu su Pinksoup

Ar būtų galima teigti, kad tau, Aidai, idėja įkurti „Pinksoup“ kilo pirmiau?

Aidas: Manau, viskas atsirado organiškai ir paprastai. Tai yra veikiau hobis, kuriuo užsiimame laisvalaikiu.

Kaip jūs pasiskirstote darbus? Ar kuriant dizainą dalyvaujate jūs abu?

Orijus: Tokio pasiskirstymo nėra. Bendraujame sms žinutėmis arba Facebooke ir tariamės: „Darom tą ar aną“. Vienu metu galim turėti kokių penkiasdešimt idėjų, bet galiausiai išsidiskutuojame ir išsikovojame tą, ką norime įgyvendinti.

Kaip jums sekasi suderinti skirtingas idėjas?

Orijus: Vienas kitą tiesiog įtikiname, kad reikia daryti būtent taip.

Aidas: Mums iš esmės patinka panašūs dalykai.

Orijus: Dėl dabartinės ženkliukų kolekcijos, Aidas man pritarė, nes jis pats domisi ženkliukų kūrėjais iš užsienio. Vakaruose tai yra labai populiaru. Lietuvoje to niekas nedaro, o Europoje jų yra mažiau nei JAV. Ten ši idėja sugrįžta iš naujo.

Interviu su Pinksoup

Kas paskatino sukurti pastarąją ženkliukų kolekciją? Ar tai atėjo iš draugų ir artimos aplinkos?

Orijus: Ne, mes pirma sukūrėme kolekciją ir tik tada papasakojome artimiesiems apie tai. Jie pradėjo klausti, kodėl mes slėpėme šį sumanymą.

Aidas: Dažniausiai niekam nepasakojame apie kūrybinius planus. Žmonės ne visada juos aiškiai gali įsivaizduoti, todėl neretai sulaukiame ir ne tokių palankių atsiliepimų.

Kaip jūsų draugai ir artimieji pirmą kartą reagavo, išgirdę apie „Pinksoup“?

Orijus: Draugai palaikė mus ir džiaugėsi šiuo sumanymu. Jie perka mūsų sukurtus daiktus, dovanoja kitiems. Draugams priklauso pagirti vieni kitus, bet ir stiprios kritikos tikrai nesame sulaukę.

Kodėl pirmoje jūsų kolekcijoje buvo būtent marškinėliai?

Aidas: Marškinėliai yra visiškai paprastas daiktas ir kartu tinkami rėmai kažko sukūrimui. Tuo metu, mes buvo „pasinešę“ dėl visokių pamišėliškai atrodančių rūbų ir tiesiog kilo viena konkreti mintis: „Tai turi būti būtent marškinėliai“.

Orijus: Prieš tai buvau Londone. Regis, buvo Kalėdos. Apsilankiau jaunų kūrėjų skyriuje, „Selfridges“ prekybos centre. Ten būna sudaryti specialūs tinklai, skirti prekiauti jaunų dizainerių darbais. Tada Aidas paklausė, kodėl mes nieko panašaus nedarome?

Ar jums yra svarbu akcentuoti lietuviškumą? Ar labiau norisi atrodyti kosmopolitiškiems ir universaliems?

Orijus: Pavadinimas „Pinksoup“ puikiai atspindi lietuviškumą. Jeigu gyventume Niujorke, tuomet mums būtų svarbu kosmopolitiškumas. Manau, reikia palaikyti savo identitetą. Galvojome, kas mums yra Lietuva. Tai ne gintaras, ne folkloras. Žodis „pink“ asocijuojasi su pop kultūra, tuo tarpu „soup“ – keistu, galbūt užsieniečiui nesuprantamu dalyku. Paaiškinus kitataučiams pinksoup reikšmę, jie dažnai sutrinka.

Girls Party - Pinksoup

Kalbant apie patį dizainą, kiek jame yra lietuviškumo arba kosmopolitiškumo?

Aidas: Jame nėra jokių lietuviškų motyvų. Tačiau smagu, kad pats pavadinimas pasako, iš kur mes esame. O šių dviejų dalykų derinimas suteikia naujumo. Daug keliaujame, daug pamatome, tačiau norisi daug ką ir atvežti čia.

Kas dar, be kelionių, jus įkvepia?

Orijus: Marškinėlių kolekciją įkvėpė kosmosas. Visa idėja buvo susijusi su juo. Marškinėliai buvo pakuojami į vakuuminę pakuotę, joje galėjai rasti įdėtą kortelę su specialiu kodu. Su ja galėjai prisijungti prie mūsų sistemos, kur galėjai parašyti ir išsiųsti laišką į ateitį.

Marškinėliuose taip pat vaizduojamas ir Salvadoras Dali…

Aidas: Kadangi mes kūrėme pop meną atspindintį dizainą su šizofreniškais vaizdiniais, derinome labai skirtingus ir tarpusavyje nesusijusius dalykus. Paties S. Dali atvaizdas yra gerokai pakeistas, primenantis indų maharadžą. Mintis buvo ta, kad kažkas, ką pasirenkame, gali tapti bet kuo kitu, lygiai taip pat, kaip bet kas tapti kažkuo visiškai kitu.

Tiger Party - Pinksoup

Kodėl po marškinėlių kolekcijos nusprendėte pereiti prie ženkliukų kūrimo?

Orijus: Mes nuo pat pradžių sakėme, kad kursime kuo skirtingiau ir netikėčiau. Tai gali būti dizaino arba netgi interjero objektai.

Aidas: Mes esame kūrybinė komanda, duetas, bet ne rimta kompanija, vystanti savo prekinį ženklą. Pasiliekame sau laisvę kurti ir veikti tai, ką norime.

Ar jūs, kaip duetas, susiduriate su sunkumais kūrybiniame procese?

Aidas: Labai dažnai.

Orijus: Teko susidurti su sunkumais, pavyzdžiui, pirmajai marškinėlių kolekcijai mes siekėme kokybiškumo, tačiau niekada nebuvome bandę ant jų atspausti sukurtų paveikslėlių. Nežinojome ką daryti, kad spalvos nenubluktų ar patys marškinėliai ilgainiui nesusitrauktų. Jų gamybinis procesas sekėsi sunkiai: bandėme spausdinti atvaizdus, juos skalbti karštoje temperatūroje. Tam, kad pagamintume ženkliukus, buvo sudėtinga surasti, kas juos galėtų kokybiškai padaryti.

Ar jūsų kūrybinius sumanymus išpildo ir kiti žmonės, ta komanda, kurios mes nematome?

Orijus: Mums padėjo tik specialiai samdyti darbuotojai – profesionalai, gamintojai.

Rebel Glass - Pinksoup

Kas yra „Pinksoup“ klientai? Ar jie – lietuviai, ar yra ir užsieniečių?

Orijus: Jų tarpe yra ir užsieniečių. Smagu, kad ir užsienio spauda pastebi ir rašo apie mus. Manau, kad būti pastebėtam svetur yra netgi lengviau nei Lietuvoje.

Kas iš žiniasklaidos atkreipė dėmesį į jus pirmiau?

Aidas: Mes skaitome vyrų madai skirtą žurnalą „Fuuucking Young!“. Tai buvo pats pirmasis leidinys, iš kurio sulaukėme dėmesio. Jie atsiuntė mums laišką ir pasakė, kad būtų puiku apie mus parašyti. Mes patys taipogi į daug ką kreipėmės, tačiau susidūrėme su tuo, jog ne visada atitinkame jų įsivaizdavimą. Tokiu atveju iš jų negauname jokio atsako.

Orijus: Tikriausiai bus koks šimtas išsiųstų laiškų žiniasklaidai nuo tada, kai pradėjome kurti „Pinksoup“ vardu. Būta visokių atsakymų: vieni nesutikdavo apie mus parašyti, kiti prašydavo atsiųsti marškinėlius fotosesijoms. Buvo daug kliūčių. Marškinėlius anksčiau daugiau siuntėme į užsienį, o dabar bandome daryti priešingai. Ženkliukais daugiausiai prekiaujame Lietuvoje, kadangi, kaip ir minėjome, tai nėra labai populiaru. Tačiau naujoji jų kolekcija buvo sutikta labai pozityviai. Sužinojome, kad žmonės specialiai ieško ženkliukų, teiraujasi, kur galėtų juos įsigyti.

Kodėl šioje ženkliukų kolekcijoje vyrauja skirtingi motyvai: nuo merginų iki tigro atvaizdo?

Aidas: Sunku pasakyti. Mes labiau eksperimentavome ir tai yra pirmoji jų serija. Ateityje planuojame sukurti daugiau. Prisipiešėme milijonus dizaino pavyzdžių ir išsirinkome, kas kam labiausiai patinka. Tai „suėjo“ į keistą bendrą kolekciją.

Kaip suderinote skirtingas dizaino idėjas ženkliukams? Ar nebuvo nesutarimų?

Orijus: Buvo viena idėja, kurios mes nepadarėme. Aidas pasakė „ne“. Tačiau tikiuosi, kad šis ženkliukas pasirodys ateityje.

Aidas: Kartais pasiginčijame. Tačiau nebuvo taip, kad susipyktume.

Kokiam žmogui jūs kuriate? Ar turite aiškų jo portretą?

Aidas: Manau, kad taip, pavyzdžiui, mūsų kosminiai marškinėliai užsieniečiams yra labiau priimtinesni, o Lietuvoje į juos buvo žiūrima keistai. Galbūt tai lemia kultūrų skirtumai. Tačiau šiuo metu norisi galvoti apie save, kas mums asmeniškai patiktų. Tuomet automatiškai žinai, kas ir tavo draugams galėtų patikti.

Ar sekate kitų kūrėjų darbus? Galbūt tarp jų turite ir autoritetų?

Aidas: Galbūt ne tiek patys asmenys paskatina ką nors konkretaus sukurti. Tačiau yra mados pasaulio atstovų, kurie įkvepia savo pavyzdžiais.

Orijus: Taip, pavyzdžiui, Aidas yra rašytojo Haruki Murakami gerbėjas, tačiau jis nepaskatino sukurti būtent ženkliukų kolekcijos.

Aidas: O Orijus mėgsta skaityti „National Geography“, bet tai nesusiję su kūryba. Tiesiog stengiamės stebėti kitų pavyzdžius ir iš jų mokytis.

Ar jūs apie „Pinksoup“ galvojate kaip apie ilgalaikį projektą?

Orijus: Viename interviu buvau to paklaustas. Atsakiau, kad jei neliktų dabartinių darbų, ateityje norėčiau gyventi Niujorke ir užsiimti kūrybine veikla, tačiau niekada nenustočiau rašyti. Tai būtų svajonė.

Aidas: Arba tai tiesiog liks hobiu.

Orijus: Man labiau patinka svajoti.

Aidas: Man taip pat. Tačiau aš mėgstu ir savo dabartinį darbą. Mes neturime konkretaus verslo plano ir negalime teigti, kad ateityje tuo tikrai gyvensime. Tiesiog darome tai, kas mums teikia malonumą.

Fatty Party - Pinksoup

Ar galvojate apie bendradarbiavimą su kitais kūrėjais?

Orijus: Manau, mes esame per maži tokiems projektams. Juozas Statkevičius sakė, kad jam labai patiko mūsų ženkliukai ir pats yra įsigijęs vieną. Tačiau tai nereiškia, kad jis nori su mumis kurti bendrai.

Aidas: Kolaboracija su kokiu nors menininku – kodėl gi ne? Bet vėlgi, užtenka, kas sukasi tarp šitų dviejų išprotėjusių galvų (juokiasi).

Ar jau galvojate apie ateities planus? Ar tai bus kažkas kito, nei pastaroji kolekcija?

Aidas: Mes turime labai daug idėjų. Turime ir pradėtų prieš kelis metus. Jos dabar guli stalčiuje ir laukia savo eilės.

Orijus: Dirbdami kitus darbus, mes tiesiog nespėjame įgyvendinti visų idėjų.

Aidas: Tie, kas mus pažįsta, stebisi, kaip mes išvis randame laiko kūrybai.

Dėkoju už pokalbį!

Griežtai draudžiama SwO magazine paskelbta informaciją panaudoti kitose interneto tinklalapiuose, visuomenės informavimo priemonėse bei platinti kuriuo nors pavidalu be raštiško sutikimo. Dėl informacijos naudojimo kreipkitės el. paštu į SwO.lt redakciją - redakcija@swo.lt. © Swo.lt

Komentuok:




*



Reklama
Yaska Art
Eddies Antique Bazaar - Vintage Store in Vilnius