Menu
 
 

MO muziejuje vykusi MOkytojo paso konferencija: ar galima paaiškinti fiziką naudojant meno kūrinius?

2022 11 09  15:03  |  Aktualijos

Praėjusią savaitę MO muziejus kvietė į kasmet lapkritį vykstančią MOkytojo paso konferenciją. Šiemet buvo kalbama apie mokyklų ir kultūros įstaigų bendradarbiavimo svarbą ir bendrus projektus – esamus ir būsimus. Buvo dalijamasi įžvalgomis apie projekto „Emocinio raštingumo skatinimas per meno intervencijas“ poveikį: kaip jau sukurtus metodus galima panaudoti mokyklose bei kaip gerinti vaikų emocinį raštingumą pasitelkus meno intervencijas.

MO muziejuje vykusi MOkytojo paso konferencija

Nuotraukos – Ryčio Šeškaičio ©

MO edukacijų vadovė Jurgita Zigmantė džiaugiasi, kad šiemet norinčiųjų dalyvauti konferencijoje sulaukė itin daug: 120 vietų dalyvauti gyvai MO muziejuje užsipildė vos per kelias valandas, o nuotoliu konferenciją stebėjo 400 mokytojų. „Susidūrėme su iššūkiu, kaip priimti visus mokytojus, kaip su jais užmegzti gyvą ryšį ir kurti bendradarbiavimo tinklaveiką. Artėja 2023-ieji – jiems MO muziejus planuoja daug edukacinių veiklų ir projektų, kurie bus tiesiogiai skirti mokykloms bei muziejaus ir ugdymo įstaigų bendradarbiavimui. Svarbu, kad galime ne tik kalbėti apie kultūros ir švietimo bendradarbiavimo reikšmę, bet patirti tai per muziejaus veiklas ir bendradarbiavimo projektus kasdienybėje.“

MO muziejuje vykusi MOkytojo paso konferencija

Programoje – profesionalų patirtys ir neuromokslinės žinios

Konferencijos metu „Erudito licėjaus“ pagrindinių klasių programos vadovė ir fizikos mokytoja Edita Bitvinskaitė dalijosi patirtimi, kaip bendradarbiavimas su MO muziejumi įkvėpė naujai pažvelgti į ugdymo procesą. Pati būdama fizikos mokytoja ji prisipažino pradžioje skeptiškai vertinusi bendradarbiavimo su meno muziejumi naudą. Vis dėlto programa mokytojams „Vizualinio mąstymo mainai mene: MOkytojų projektas“, edukacijų muziejuje kūrimas ir jų išbandymas su mokiniais iš esmės pakeitė požiūrį. Mokytoja pasidalijo pavyzdžiais, kaip meno kūrinių įtraukimas į fizikos pamoką praturtino ugdymo turinį ir suteikė naujų įrankių paaiškinti sudėtingus klausimus. Pasak jos, ne mažiau svarbus ir ryšys su vaikais, kuris visą ugdymo procesą perkelia į kitą kokybinį lygį. „Kai ateiname į MO muziejų, pažįstame save ir savo mokinius – kitaip ir kitokius nei esame įpratę matyti ir žinoti“, – prisipažįsta mokytoja.

MO muziejuje vykusi MOkytojo paso konferencija

MO muziejuje vykusi MOkytojo paso konferencija

Pati E. Bitvinskaitė sako, kad MOkytojo paso konferenciją visiškai pagrįstai galima pavadinti moksline-praktine. „Išgirdome mokslinių pranešimų labai aktualiomis temomis: Eglė Padaigaitė kalbėjo apie emocinį intelektą, jo svarbą ir kaip jį ugdyti. Karolina Zakarauskaitė skaitė pranešimą „Kaip ugdymo ir kultūrinės įstaigos gali bendradarbiauti organizuodamos įtraukųjį ugdymą?“, kuriame nagrinėjama tema nepaprastai aktuali – nuo 2024 m. Lietuvoje nebeliks specialiųjų mokyklų ir jų mokiniai ateis į bendrojo lavinimo mokyklas. Karolina pabrėžė įtraukiojo ugdymo svarbą, o jos mintis pratęsė Kauno „Arkos“ bendruomenės vadovas Gedas Malinauskas, atvykęs į konferenciją su draugu, „Arkos“ bendruomenės nariu Renatu. Dviese jie papasakojo apie ilgalaikį šokio projektą, vykdytą kartu su Sporto universiteto studentais. Nuoširdus Renato pasakojimas, nuotraukos ir filmuota medžiaga leido patirti, kaip svarbu žmonėms su negalia dalyvauti bendruomenės gyvenime, mokytis kažko naujo, o išmokus – labiau pasitikėti savimi ir susirasti naujų draugų.“

MO muziejuje vykusi MOkytojo paso konferencija

MO muziejuje vykusi MOkytojo paso konferencija

Konferencijos metu pranešėjai dalijosi neuromokslinėmis žiniomis apie vaikų modifikuojamas ir nemodifikuojamas emocinio intelekto savybes, įtraukųjį ugdymą, kultūros ir ugdymo įstaigų bendradarbiavimą ir pagalbą specialiųjų poreikių vaikams jaustis mokykloje pilnavertiškai.

Psichikos sveikatos menų festivalio „Ryšiai“ įkūrėja K. Zakarauskaitė tiki, kad kiekvienas edukatorius ir pedagogas gali atrasti savo įtraukties būdus savo auditorijai, ir kad tokios patyriminės, įkvepiančios konferencijos, susitikimai – labai svarbi tos kelionės dalis. „Kalbant apie įtraukties didinimą švietime ir kultūros įstaigose, nėra vieno atsakymų sąrašo ar baigtinių instrukcijų. Įtrauktis – tęstinis, individualus, kūrybingas procesas apie ryšį, o kultūra yra vienas iš labai veiksmingų metodų tą ryšį kurti. Žinoma, daug įrodymų, kad kultūrinis ugdymas ir dalyvavimas kultūroje (teatre, šiuolaikinio cirko, šokių, muzikos, muziejų, skaitymo programose ir kt.) turi naudingą poveikį dėmesio sutelkimui, socialiniam elgesiui, kalbos vystymuisi, skaitymo įgūdžių plėtrai, psichologiniam raštingumui, patyčių įveikai, akademiniams pasiekimams. Bendras negalią turinčių ir neturinčių mokinių dalyvavimas kūrybiniuose procesuose mažina neigiamas nuostatas, padeda palaikyti tarpusavio santykius klasėje ir skatina emocijų atpažinimą tarp bendraamžių“, – pabrėžia ji.

MO muziejuje vykusi MOkytojo paso konferencija

Iš mokytojų lūpų – padėkos už žinias ir įkvėpimą

MOkytojo paso konferencijos nauda bei įtraukumu džiaugėsi ir jos dalyviai, gyvai arba nuotoliu prisijungę iš įvairių Lietuvos kampelių. Į MO muziejų iš Kauno Prano Daunio ugdymo centro atvykusi dailės mokytoja Lina Karalienė neslėpė, kad išgirsti pranešimai ir dalyvavimas emocinio raštingumo lavinimo per meno intervencijas dirbtuvėse dar kartą patvirtino, kad menas daro didžiulę įtaką ir žmogaus pasaulio pajautimui, ir supratimui. „Mane ypač sudomino E. Padaigaitės ir L. Zabilienės pranešimai, o E. Bitvinskaitės pasakojimas inspiravo naujų idėjų darbui su vaikais. Labai įdomu būtų kada nors išgirsti pranešimą apie vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, emocinio intelekto lavinimo galimybes, pasitelkiant meno kūrinius. Nuoširdžiai dėkoju konferencijos sumąstytojams ir organizatoriams. Mokytojams tokie renginiai labai reikalingi ir naudingi“, – neabejoja L. Karalienė.

 

Konferencijos pranešėjai

Šių metų konferencijos svečiai – „Erudito licėjaus“ pagrindinių klasių programos vadovė ir fizikos mokytoja Edita Bitvinskaitė, psichiatrijos ir klinikinių neuromokslų doktorantė, Lietuvos neuromokslų asociacijos narė Eglė Padaigaitė, Tūkstantmečio mokyklų programos įtraukiojo ugdymo ekspertė, psichikos sveikatos menų festivalio „Ryšiai“ įkūrėja Karolina Zakarauskaitė, Kauno „Arkos“ bendruomenės nariai Renatas Stumbrys ir dr. Gedas Malinauskas, MO edukatorė, psichologė Laura Zabilienė bei MO edukacijų vadovė Jurgita Zigmantė.

 

MOkytojų paso bendruomenė

MOkytojo paso konferencija – jau ne vienerius metus vykstanti MO muziejaus iniciatyva. Konferencijoje dalyvauti gali visi Lietuvos mokytojai, prisijungę prie MO muziejaus buriamos MOkytojo paso bendruomenės. Šiuo metu bendruomenėje jau yra 3 000 mokytojų. MOkytojų paso bendruomenės nariams muziejus suteikia galimybę nemokamai lankyti parodas ir integruoti parodų turinį į pamokas.


Komentuok:




*



Reklama
DNO