Menu
 
 

Solidaus įvaizdžio tradicijos

2017 04 05  15:21  |  Pokalbiai

Reklama SwO Live Feed

Interviu su „Honorific“ įkūrėju ir dizaineriu Mantu Lesausku

Nuotraukos iš „Honorific“ archyvo (c)

Estetika, kokybė ir tradicijos prikėlimas šiandieniniam gyvenimui atsispindi „Honorific“ įkūrėjo bei dizainerio Manto Lesausko kuriamuose objektuose. Kaip pats dizaineris teigia, prekės ženklas atsirado dėl aistros estetikai ir kokybei bei vyriško garderobo tradicijai, kuri šiomis dienomis yra dažnai pamirštama ir užgožiama trumpalaikių bei vienadienių madų. Galima teigti, jog tai naujas žingsnis vyriškos mados ir aksesuarų pasaulyje, ir svarbus žingsnis dizainerio karjeroje. „Honorific“ žavi savo vizualiu pateikimu, kuris yra subtilus, solidus ir reprezentuoja vyriškumo jausmą bei yra neatsiejamas nuo klasikos ir tradicijų išlaikymo.

Honorific - SwO magazine

Jūsų gyvenimo kelias nebeatsiejamas nuo dizaino ir meno. Ar šis domėjimasis, kuris peraugo į subrandintą prekės ženklą „Honorific“, buvo skatinamas nuo jaunų dienų? Kada suvokėte, kad kurti yra ne tik pomėgis, bet ir galima ateities profesija?

Papildomo skatinimo vaikystėje pasirinkti meno sritį neturėjau, bet taip pat ir nepatyriau jokių apribojimų ieškant savęs. Estetika man nuo mažų dienų buvo svarbi, bet dizainu susižavėjau gal sulaukęs penkiolikos metų ir tai buvo labai savarankiškas pasirinkimas.

Anksčiau dėstėte Vilniaus dizaino kolegijoje. Ką dėstymas ir bendravimas su studentais suteikė jums, kaip dizaineriui?

Dėstymas tiek Vilniaus dizaino kolegijoje, tiek Vilniaus dailės akademijoje man suteikė ir suteikia labai daug, nes mokydamas mokaisi ir pats, o jei sugebi reflektuoti, tai turi ypatingą progą detaliai stebėti studentų, o vėliau net ir savo kūrybos procesą iš šalies. Studentai – tai didelė dovana.

Honorific - SwO magazine

Prekės ženklas „Honorific“ buvo ilgai brandinta idėja, kuri šiandien jau yra įgavusi vizualų įvaizdį. Kas paskatino jo atsiradimą, koks yra pagrindinis tikslas?

Paskatino aistra estetikai ir kokybei, kurios, man regis, per dažnai pristinga, dizaine bei vyriško garderobo rituališkumui ir tradicijai. Sujungęs šiuos du dalykus atradau naują vizualinę kalbą, kuria ir mėgaujuosi kurdamas.

Kokius objektus šiandien galima nusipirkti iš „Honorific“?

Šiuo metu viso pasaulio pirkėjams gaminame personalizuotus valeto stovus (pastatomas pakabas – red. past.), bet taip pat priimame ir specialius vienetinius užsakymus. Artimiausiu metu savo online parduotuvėje pristatysime ir aksesuarus džentelmenams.

HONORIFIC

Iliustracija – Karolio Strautniekio

Į ką kreipiate didžiausią dėmesį kurdamas?

Man svarbu bekompromisės medžiagų kokybės ir gamybos būdų paieškos, aukščiausios klasės amatų integravimas ir, žinoma, pagarba tradicijai bei estetikai.

Kas prisidėjo prie „Honorific“ įgyvendinimo ir viso vizualaus pateikimo?

Be tokių gabių žmonių kaip Karolis Strautniekas, Darius Petrulaitis ir Dovilė Džervutė šio vizualinio įvaizdžio neįsivaizduoju. Ir labai džiaugiuosi, kad yra tokių žmonių aplink, kuriems įdomu su manimi dirbti ir kurių darbu galiu nepaliaujamai žavėtis.

HONORIFIC

Ne paslaptis, kad kūryboje analizuojate archetipų galias kasdienėje aplinkoje ir lingvistikos temas. Kuo šios dvi temos jums yra įdomios? Ar kiekvieną kartą kurdamas stengiatės atkreipti dėmesį į jas ir šių dienų aktualią problemą – vartotojiškumą?

Ankstyvesnėje savo kūrybos stadijoje buvau kiek kategoriškesnis (kaip ir pridera jauniems kūrėjams), bet negalėčiau teigti, kad ignoruoju atsakingo vartojimo idėją šiandien. Mano kuriami objektai yra labai brangūs, nes naudojamos ypatingai kokybiškos medžiagos, kurios apdirbamos valandų valandas. Toks objektas kuriamas ne tam, kad jis būtų suvartotas, o kad būtų puoselėjamas po penkiasdešimties ar šimto metų ir atsidurtų antikvariatuose ar anūkų rankose.

Esate dalyvavęs įvairiuose kūrybiniuose meno projektuose, kurie buvo surengti Pietų Afrikos Respublikoje, Olandijoje, Šveicarijoje, Italijoje ir kitose šalyse. Kurį projektą būtų galima apibūdinti kaip jūsų startą dizaino pasaulyje? Kuo šis dalyvavimas buvo prasmingas jūsų profesiniame kelyje?

Startas, matyt, buvo pirmasis projektas „Millegomme“ prieš vienuolika metų Hagoje su „ReFunk“ vaikinais „TodaysArt“ renginio metu. O prasmingi ir įsimintini buvo visi, nes kiekvienas savaip formavo mano kūrybinį mąstymą.

Be ko nebūtų galima įsivaizduoti jūsų kasdienybės? Kas yra būtina norint dirbti dizaino srityje ir kurti savo verslą?

Disciplinos.

HONORIFIC

Kuriam stiliui labiausiai prijaučiate ir pagal kurį stengiatės kurti „Honorific“ objektus?

Stengiuosi nepriskirti jokiam, t. y. norėčiau, kad šie objektai neturėtų savo tiesioginio ryšio su kažkuriuo laikmečiu ar vartotojų grupe. Žinoma, žavėjimasis dizaino ir meno istorija natūraliai priveda prie vienos ar kitos vizualinės citatos.

Ar ateities planai yra siejami su Lietuva, ar vis dėlto planuojate savo gyvenimą ir kūrybą užsienyje?

Honorific projekto namai yra Didžiojoje Britanijoje, nes iš ten atkeliauja tiek estetinės inspiracijos, tiek ir amatų tradicijos. Tikrai nebuvo kažkokio dirbtinio bėgimo iš Lietuvos, o ir nesijaučiau niekur pabėgęs. Man patinka nuolat judėti tarp Londono ir Vilniaus, kuriame mums su žmona tiesiog pritrūksta kultūrinio gyvenimo.

Griežtai draudžiama SwO magazine paskelbta informaciją panaudoti kitose interneto tinklalapiuose, visuomenės informavimo priemonėse bei platinti kuriuo nors pavidalu be raštiško sutikimo. Dėl informacijos naudojimo kreipkitės el. paštu į SwO.lt redakciją - redakcija@swo.lt. © Swo.lt

Komentuok:




*



Reklama
Egzotique Egzotique

Yaska Art