Menu
 
 

Kas nusprendžia, kokia avalynė madinga?

2011 05 26  17:31  |  Aktualijos

Reklama SwO Live Feed

Ar kada susimąstėte, kaip avalynė atsiranda parduotuvių lentynose ir kas nusprendžia, kas madinga šiandien, o kas bus ateinantį pavasarį? Kiekvieno batelio kelias į parduotuves gali trukti net keletą metų. Tai – sudėtingas procesas, kuriame dalyvauja daugybė veikėjų.

 

Martin Lenz savo kabinete, pilname eskizų ir avalynės prototipų

Nuotraukos: Deichmann

Viskas prasideda nuo tendencijų stebėsenos. Čia padeda ypatingi žmonės – vadinamieji mados „skautai“ (angl. Fashion scouts, trendspotters). Martin Lenz, didžiausio Europoje avalynės tinklo „Deichmann“ dizaineris, apibūdina mados „skautų“ darbą taip: „Jie važinėja po pasaulį, lankosi svarbiausiuose mados renginiuose, tekstilės parodose ir vadovaudamiesi savo skoniu bei nuojauta pateikia savo darbdaviams ar dizaineriams potencialių  pasaulio mados tendencijų suvestinę“.

Tendencijų „skautai“ pateikia prognozes net keliems sezonams į priekį, todėl dizaineriai, vadovaudamiesi išgrynintomis tendencijomis, gali kurti avalynės kolekcijas, skirtas masinei gamybai. Jei „skautai“ savo darbą atliko gerai, sukurti avalynės modeliai bus paklausūs.

 Kuriant avalynę būtina apgalvoti daugybę jos detalių

Tendencijų žvalgosi parodose

Vis dėlto, jei avalynės tinklas turi savo dizainerių, jie paprastai neapsiriboja vien mados „skautų“ pateikiama informacija. M. Lenz teigimu, dizaineriai ir patys dalyvauja mados savaitėse bei mugėse. Vieni svarbiausių renginių pasaulinių avalynės mados tendencijų žvalgybai: tarptautinė avalynės ir aksesuarų  paroda „GDS“, vykstanti Diuseldorfe, bei tarptautinė avalynės mugė „Micam“ Milane. Šiuose renginiuose, anot M. Lenz, avalynės dizaineriai akylai stebi kurpaliaus ir pakulnės formų pokyčius, naudojamą spalvų gamą ir sprendžia, kuris naujo tipo avalynės modelis galėtų būti geidžiamiausias ateinantį sezoną. Tam dizaineriams reikia turėti ir išlavintą skonį, ir rinkos pojūtį. Tik didžiausią potencialą turinčios avalynės mados tendencijos įkūnijamos avalynės kolekcijoje, skirtose masinei gamybai.

Medžiagų paletė yra nuolat papildoma naujais pavyzdžiais, atsivežtais iš parodų ir mugių

Per dieną galvoje gimsta net 100 batų idėjų

Avalynė – sudėtingas, kone inžinerinis kūrinys. Kuriant avalynę būtina apgalvoti daugybę jos detalių, tokių kaip aulas, padas, pakulnė, noselė, pamušalas, liežuvėlis, puošyba ir kt. Taip pat reikia nuspręsti dėl madingų ir modeliui tinkamų medžiagų bei jų faktūros, modelio konstrukcijos. Paprastai avalynės dizaineriai iš pradžių kuria eskizą, kuriame bendrais bruožais pavaizduojamas modelis. Vėliau braižomas techninis brėžinys su tiksliais matmenimis. M. Lenz, atsakingas už „Deichmann“ moteriškos avalynės liniją, pasakoja, kad sudėtingo modelio vizijai perteikti popieriuje gali reikėti valandos intensyvaus darbo, o patiems paprasčiausiems aukštakulniams – gali pakakti vos penkių minučių. Žinoma, viskas priklauso nuo dienos, nuotaikos ir kūrybinio įkvėpimo. M. Lenz atskleidė, kad per dieną jo galvoje gali suktis net apie 100 skirtingų idėjų batams.

Kuri iš begalės galimų spalvinių kombinacijų tiks geriausiai?

Darbo vertintojai – pirkėjai

Iš gausybės eskizų kūrybos vadovai atrenka geriausius ir suformuoja kolekciją. Tuomet pradedami kurti pirmieji avalynės prototipai, kurie ilgai testuojami ir tobulinami. Paruošti prototipai siunčiami į gamyklas, kur gimsta vasaros ir žiemos kolekcijos, keliausiančios į parduotuves.

Parduotuvėse dizainerių kūriniai sulaukia tikro išbandymo – pirkėjų nuomonės. Pastarieji įvertina, kaip atliko savo darbą mados „skautai“, dizaineriai, medžiagų kūrėjai, tiekėjai ir gamintojai.

Avalynės pado dizainas ypač svarbus kuriant sportbačius

Taigi, ką nešiosime kitą sezoną, nusprendžia žmonės, kurie daug ir intensyviai dirba, stengdamiesi įtikti pirkėjams. Jų pastangų ir juslės įvertinimas bei kritika pasitinka juos tiesiog gatvėje, kur galima pamatyti, kokie modeliai vis dėlto tapo sezono mėgstamiausiais. Įdomu, ką jaučia dizaineris, kai pirmą kartą gatvėje pastebi moterį, avinčią jo kurtais bateliais?

Idėjai pavaizduoti popieriuje gali prireikti nuo 5 minučių iki kelių valandų

Griežtai draudžiama „SwO magazine“ paskelbta informaciją panaudoti kitose interneto tinklalapiuose, visuomenės informavimo priemonėse bei platinti kuriuo nors pavidalu be raštiško sutikimo. Dėl informacijos naudojimo kreipkitės el. paštu į SwO.lt redakciją - redakcija@swo.lt. © SwO.lt

Komentuok:




*