Menu
 
 

Moterys ir kedų kultūra – durys uždaros?

2018 07 03  23:51  |  Įžvalgos

Reklama SwO Live Feed

Aleali May sukurtų Air Jordan I pristatyme LA

Aleali May sukurtų Air Jordan I pristatyme LA. Nuotrauka – alealimay.com ©

Pasaulyje, kuriame moterys vis dar kovoja už lygias teises ir savo būvį, atrodo, kad mada yra vienintelė amžinai žaliuojanti oazė, leidžianti nevaržomai skleistis moteriškam potencialui. Bet net ir čia esama sričių, kuriose moterys turi rėkti, kad būtų išgirstas jų balsas. Tai – kedų pasaulis, kuriame karaliauja vyriškos sporto ikonos, o pristigę moteriško autoriteto prekės ženklai griebiasi pasaulinio lygio žvaigždžių spindesio.

Nustūmusios nepatogius aukštakulnius į šalį ir drąsiai sportinę avalynę derindamos prie suknelių ar net biuro drabužių, moterys skėlė antausį varžantiems aprangos kodams ir nusistovėjusioms normoms. Tačiau atidavusios duoklę sportinei avalynei, sulaukia smūgio: dažnai norimų kedų neįmanoma įsigyti, nes šie kuriami tik vyriškų dydžių. O jei savo dydį vis dėlto pavyks rasti, gali būti, kad už jį sumokėsite žymiai daugiau, mat kai kurie labiausiai graibstomų dydžių bateliai kainuoja net kelis šimtus dolerių daugiau nei dideli ir reti dydžiai. Negana to, iš pirmo žvilgsnio vyriškiems bateliams identiški kedai gali pasižymėti ne tik dizaino neatitikimais, bet ir mažiau kokybiškomis medžiagomis.

Jei bent šiek tiek sekate kedų naujienas, turbūt esate girdėję skambų pavadinimą sneakerheadai. Šių kedų entuziastų gretose gausu ne ką mažiau kedais besidominčių merginų, tačiau sportinių batelių kūrėjai neskuba šių merginų kelti ant pjedestalo. Jei prieš moteriškąją lyti ir nukeliama skrybėlė, pirmiausia tai padaroma prieš įtakingas įžymybes: Rihanna sėdo už Puma kūrybos direktorės vairo, Kendall Jenner bendradarbiauja su adidas, Reebok griebėsi vis dar populiarumo viršūnėje kybančios Gigi Hadid, o kai kam apsiverčia liežuvis kedų kultūros puoselėtoja vadinti Instagramo karalienę Kim Kardashian. Kedų industrija pagaliau suvokė, kokios didelės galimybės slypi už sparčiai augančio moterų susidomėjimo kedais, tačiau būdai užmegzti ryšį ir atsidėkoti ištikimoms šios kultūros gerbėjoms yra skaudžiai primityvūs. Pompastiški veidai atkreipia dėmesį, bet nepasakoja jokios istorijos.

Tikroms kedų mėgėjoms teko skintis kur kas sunkesnį kelią į bendradarbiavimą su mėgstamais prekės ženklais. Gatvės mados gerbėjams gerai pažįstama iliustratorė iš Niujorko Sophia Chang, dar žinoma Esymai vardu, 2014 m. sukūrė drabužių ir kedų kolekciją kartu su ženklu Puma. Sunku neįvertinti kūrėjos įdirbio, nes Brooklynite kolekciją puošia pačios kūrėjos iliustracijos Bruklino tematika. Bet ar kolekcija ilgai maudėsi šlovės spinduliuose? Ne. Netrukus vietą užleisti reikia masyviems pop pasaulio vardams.

Sophia Chang x PUMA „Brooklynite“ kolekcija

Sophia Chang x PUMA „Brooklynite“ kolekcija. Nuotraukos – Ja Tecson ©

Sophia Chang x PUMA „Brooklynite“ kolekcija

Tik 2010 m. Air Jordan išleido pirmąjį modelį moterims, sukurtą moters. Ši garbė pelnytai atiteko Vashtie, geriausiai žinomai kaip kūrybos konsultantei ir DJ: dar 2001 m. Vashtie tebuvo pardavėja Stussy parduotuvėje, atlyginimą skyrusi savo pirmiesiems Air Jordan bateliams įsigyti.

Air Jordan

Vashtie 2001 m. avi savo pirmuosius įsigytus Air Jordan kedus. Nuotraukos – vashtie.com ©

Air Jordan - SwO magazine

Vashtie x Air Jordan II „Lavender“

Paploti atsistojus norisi už 2017 m. Air Jordan bendradarbiavimą su gatvės mados ikona ir stiliste Aleali May. Sukūrusi universalų tiek vyrams, tiek moterims tinkamą Air Jordan I modelį, mergina jį dedikavo savo gimtajam miestui Los Andželui ir jo žmonėms.

Aleali May

Aleali May avi savo sukurtus Air Jordan I batelius. Nuotrauka – alealimay.com ©

Ar milžiniškai kedų industrijai pakaks noro atsigręžti į merginas, nuo mažumės laukiančias dienos, kai galės įsigyti norimą sportinių batelių modelį? Ar žalia šviesa užsidegs puikiai kedų istoriją pažįstančioms ir ją kuriančioms moterims? Šie klausimai išlieka retoriniai, o kol kas lengviausia remtis į spindinčius didelių, dažniausiai vyriškų,  žvaigždžių pečius.

Griežtai draudžiama „SwO magazine“ paskelbta informaciją panaudoti kitose interneto tinklalapiuose, visuomenės informavimo priemonėse bei platinti kuriuo nors pavidalu be raštiško sutikimo. Dėl informacijos naudojimo kreipkitės el. paštu į SwO.lt redakciją - redakcija@swo.lt. © SwO.lt

Komentuok:




*



Reklama
Outlook Festival 2018

Dimensions Festival 2018 | Underground electronic music in an abandoned fort

Yaska Art