Menu
 
 

Vilniaus vasaros teatro mokykla

2017 07 28  13:58  |  Aktualijos

Teatro mokykla - SwO magazine

Nuotraukos – Aldos Eikevičiūtės

Pernai didelio pasisekimo sulaukusi Vilniaus vasaros teatro mokykla sugrįžta. Organizatoriai – menų agentūra „Artscape“ ir Lietuvos nacionalinis dramos teatras – tęsi pernai rugpjūtį duotą pažadą ir vėl teatro profesionalus kviečia kelti kvalifikaciją ir tobulintis net keturių garsių užsienio lektorių užsiėmimuose. Šiemet rugpjūčio 1–7 dienomis į Lietuvos nacionalinį dramos teatrą atvyksta dėstytojai iš Jungtinės Karalystės, Vokietijos bei Graikijos, kurie pakvies į praktinius seminarus, skirtus teatro kūrėjams: režisieriams, aktoriams, scenografams, dramaturgams, prodiuseriams.

Pirmoji Vilniaus vasaros teatro mokykla profesionalams (režisieriams, aktoriams, scenografams, dramaturgams, vadybininkams) buvo surengta 2016 vasarą. „Greitai užpildytos grupės bei dalyvių atsiliepimai po renginio neabejotinai įrodė, kad įvairių kartų teatro profesionalai vertina galimybę pasisemti žinių, įkvėpimo, sužinoti apie kitokias teatro formas ir tendencijas, įgyti praktikoje pritaikomų naujų įgūdžių. Lietuvos teatro profesionalams, kurių daugelis gyvena kaip laisvai samdomi kūrėjai, labai trūksta mokymų – profesinei formai palaikyti, susipažinti su naujomis tendencijomis, naujovėmis, kurti tarptautinį tinklą, semtis įkvėpimo dirbant su svarią patirtį turinčiais pedagogais ir praktikais iš užsienio“, – sako viena iš organizatorių Kristina Savickienė.

Teatro mokykla

Praeitais metais didžiausio pasisekimo mokyklos dalyvių tarpe sulaukė pasaulyje garsios berlyniečių trupės „Rimini Protokoll“ praktinis seminaras apie teatro kūrimą išėjus už įprastos teatro salės ribų, apie kūrybinį procesą, kumet scena tampa miestas ir viešos erdvės. Šiemet mokyklos rengėjams pavyko atvežti dar vieną gausiai apdovanotą, tarptautiniu mastu pripažintą ir šiuolaikinio Europos teatro kontekste nuo 1998 m. ryškiai išsiskiriačią britų trupę – „Blast Theory“. Trys kūrėjai susibūrę po pavadinimu „Blast Theory“ Matt Adams, Ju Row Farr ir Nick Tandavanitj – žinomi kaip vieni išradingiausių menininkų, dirbančių kryžkelėje tarp skaitmeninių medijų, teatro, performanso, kino ir interaktyvių medijų. Jų kūriniai tyrinėja socialinius ir politinius technologijų aspektus, dažnai remiasi populiariąja kultūra ir žaidimais, trina ribas tarp realybės ir fikcijos. Nuo 1998 metų grupė aktyviai bendradarbiauja su Notingemo universitetu, sudarydami, kaip patys teigia, ilgiausiai veikiančią ir produktyviausią menininkų ir mokslininkų sąjungą pasaulyje;  ši menininkų grupė yra 45 mokslinių veikalų bendraautorė. Meno ir mokslo dialogas yra kertinis veiksnys menininkų darbuose, atnešęs jiems keturias BAFTA nominacijas, Prix Ars Electronica ir daugelį kitų prizų. Blast Theory“ žinoma tarptautiniu mastu dėl savo interaktyvių, visų rūšių meną bei jo formas apjungiančių, naujų žanrų ir stilių ieškančių projektų. Viena trupės įkūrėjų, Ju Row Farr, su mūsų teatro profesionalais pasidalins praktiniais interaktyvaus teatro kūrimo metodais.

Aktorius, šokėjus, režisierius ir choreografus turėtų sudominti lektorės iš Graikijos, Eugenios Tzirtzilaki, praktinis seminaras. Teatro režisūros magistro studijas Bruklino koledže CUNY (City University of New York) baigusi režisierė po pasaulį keliauja su praktiniais seminarais apie Anne Bogart požiūrio taškų metodą. JAV režisierės Anne Bogart sukurtas metodas remiasi ir yra nuolat gretinamas bei derinamas su Suzukio aktorių ruošimo metodika. Šis metodas skirtas analizuoti fundamentalius gyvo pasirodymo elementus: erdvę ir laiką, o jo tikslas – rasti bendrą žodyną, leksiką tarp spektaklio kūrėjų, atlikėjų, kuris padeda per sąlyginai trumpai laiką efektyviai sustyguoti komandinį darbą scenoje.

Labiau į tekstą orientuotiems teatro kūrėjams įdomi turėtų būti graiko režisieriaus ir aktoriaus, tarptautiniu mastu žinomo jauno kūrybinio kolektyvo „Blitz Theatre“, seminaras „Naujosios dramaturgijos vystymo dirbtuvės“. „Blitz Theatre“ spektakliai jau spėjo apkeliauti didžiąsias Europos scenas: Berlyno Schaubühne, Paryžiaus Théâtre de la Ville, Londono Barbican, ir  festivalius Prancūzijoje, Olandijoje, Vokietijoje, Italijoje, Lenkijoje, Austrijoje, Libane bei kitur. Trupė vadovaujasi principu, kad teatras yra erdvė, kurioje žmonės susitinka ir keičiasi idėjomis čia ir dabar, o ne pagal iš anksto žinomas tiesas ar nuostatas. Visa kūrybinė grupė spektaklius vysto kolektyviai: pradedant idėja, dramaturgija, režisūra, vaidyba ir vadyba. Seminaro išeities taškas – aktorius kaip dramaturgijos kūrimo epicentras. Šios dirbtuvės skirtos metodams, su kuriais dirba „Blitz Theatre“ kurdama dramaturgiją. Kaip dirbti su tekstais, scenarijais, kaip tirti aplinką, sisteminti ir rinkti medžiagą? Kaip kolektyviniu būdu kurti dramaturgiją ir spektaklį?  

Vilniaus vasaros teatro mokyklos rengėjai  taip pat kviečia visus teatro menu besidominčius registruotis į nemokamą paskaitą „Kitoks požiūris į tikrovę: nuo dokumentinio iki taikomojo teatro“. Paskaitą skaitys vokietė taikomojo teatro specialistė Kristina Werner, kuri Lietuvoje žinoma kaip viena iš šiemet Lietuvos nacionaliniame dramos teatre sukurto spektaklio „Žalia pievelė“ režisierių ir koncepcijos autorių. 2015 m. ji baigė taikomojo teatro magistro pakopos studijas Goldsmith’s universitete, Londone. Pastaruosius septynerius metus Kristina Werner dirbo su įvairiomis bendruomenėmis, įskaitant žmones su mokymosi sutrikimais, daugiakultūrines grupes, senjorus, pabėgėlius.  Ši paskaita apžvelgs jungtis tarp socialinių ir meninių projektų, analizuos įvairių teatro kūrėjų darbus – Augusto Boalio, Hanso-Wernerio Kroesingerio,  Milo Rau, „Rimini Protokoll“, Theatre HORA, „Good Chance Theatre“, „Pan Arts“ ir kt. Dalyviai bus kviečiami diskutuoti ir atlikti užduotis, įvertinti metodus, taikomus kuriant spektaklius, kuriuose naudojamos „tikros“ istorijos ir „tikri“ žmonės.


Komentuok:




*



Reklama