Menu
 
 

Geriausiame Kanų kino festivalio debiute – „Murena“

2022 05 11  23:31  |  Aktualijos

Idiliškame besilinksminančių atostogautojų ir skaidrios Adrijos jūros fone verda asmeninis jaunos moters pragaras. Už geriausią debiutą „Auksine kamera“ pernykščiame Kanų festivalyje apdovanotas kroatų režisierės Antonetos Alamat Kusijanović filmas „Murena“ (Murina, 2021 m.) atidžiai tyrinėja vasarišką grožio ir lėto teroro sintezę šeimoje. Filmas Lietuvos kino ekranuose rodomas nuo gegužės 13 d.

Geriausiame Kanų kino festivalio debiute – „Murena“

Kadras iš filmo „Murena“ ©

Žinomo JAV režisieriaus Martino Scorsese prodiusuotos juostos pagrindinė herojė – jauna moteris Julija. Ji su tėvais gyvena į rojų panašioje Kroatijos saloje, bet jaučiasi lyg spąstuose. Ją erzina nuolat dėl nepasisekusios karjeros besiskundžiantis tėvas. Erzina ir motina, akivaizdžiai engiama tėvo, bet negebanti jam pasipriešinti. Vienintelė vieta, kur Julija jaučiasi laisva, yra jūra; matyt, todėl, kad įkūnija galimybę pabėgti. Sykį merginos gimtojoje saloje apsilanko senas tėvo draugas ir buvęs darbdavys. Jis priklauso kitam – tam Julijos geidžiamam – pasauliui, ir ji kiek įmanydama pasistengs ten patekti.

Geriausiame Kanų kino festivalio debiute – „Murena“

Kadras iš filmo „Murena“ ©

Murenos – į ungurį panašios jūros dugne gyvenančios plėšrios žuvys. Jas medžioja pasinėrę po vandeniu su žeberklu pagrindiniai veikėjai, tėvas su dukra. Filme daug scenų tiek jūros gelmėse, tiek laiveliuose. Žemėje paskendę neapykantoje, bendros medžioklės po vandeniu metu veikėjai turi veikti išvien. O jei žeberklą nutaikysi ne į žuvį, o į despotišką tėvą? 

Despotiškas tėvas – tarsi iš archetipinio kroatų visuomenės paveikslo. Režisierė norėjo pirmiausia savo tautiečiams parodyti, kad tradicija tapęs vyriškumo supratimas laimingais nedaro nei pačių vyrų, nei jų šeimų.

Geriausiame Kanų kino festivalio debiute – „Murena“

Kadras iš filmo „Murena“ ©

„Įdomu buvo stebėti kroatų reakcijas po filmo premjeros. Daugelis net nepastebėjo, kad filme šeimos galva elgiasi mizoginiškai. Buvo daug tokių reakcijų: „Kas čia tokio? Filme rodoma normali šeima. Nieko nenutinka“, – stebėjosi „Murenos“ režisierė.

A. Kusijanović pastebi, kad sunkūs išgyvenimai tikrame gyvenime nenutinka tamsiuose skersgatviuose vidury nakties: „Filmo veikėjams ši karšta, skaidriai mėlyna, ramybe dvelkianti utopija yra lygi pragarui, ypač tada, kai aplink nėra net medžių, metančių šešėlius. Nėra nei kur pasislėpti, nei kur pagalvoti.“ Lieka tik jūra.

Geriausiame Kanų kino festivalio debiute – „Murena“

Kadras iš filmo „Murena“ ©

Nors A. A. Kusijanović filmas ir laimėjo prestižinį geriausio debiutinio filmo titulą Kanų kino festivalyje, režisierė ceremonijoje nedalyvavo – kaip tik tuo metu gimdė kūdikį.

„Nors filmo premjeroje dalyvauti dar suspėjau, atsiimti apdovanojimo ceremonijoje negalėjau,“ – pasakoja režisierė. „Tą vakarą gavau daugiau nei vieną apdovanojimą. Buvo nuostabu, jei ir kiek surrealu“. Festivalio organizatoriai pasveikindami naują mamytę naujagimiui įteikia festivalio akreditaciją visam gyvenimui.


Komentuok:




*



Reklama