Menu
 
 

Giulio Vita: kiną norime sugrąžinti žmonėms, o žmones sugrąžinti į kiną

2020 01 14  10:34  |  Aktualijos

Reklama SwO Live Feed

Giulio Vita

Nuotrauka – Giulio Vita asmeninio archyvo ©

Startuojant 2020 m. kultūros renginiams, sostinėje audiovizualinės ir kultūros industrijos atstovai susiburs į 13-ąjį Vilniaus trumpųjų filmų festivalį. Į vieną laukiamiausių kino renginių atvykstantis socialinių medijų ekspertas, „TEDx“ konferencijų pranešėjas Giulio Vita, pasidalino mintimis apie socialinių medijų subtilybes, sėkmingą auditorijos plėtrą, pasakojo apie lietuviško kino paieškas ir „La Guarimba“ tarptautinį kino festivalį.

Tai tik trumpa įžanga į sausio 17 dieną, Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vykstančias kūrybines dirbtuves ir individualius susitikimus su šiuo socialinių medijų guru, kuris atskleis dar daugiau įdomių ir intriguojančių subtilybių apie kino ir socialinių medijų industriją.   

Mes daug girdėjome apie jūsų „La Guarimba“ tarptautinį kino festivalį pietinėje Italijos dalyje. Gal galėtumėte šiek tiek daugiau papasakoti apie festivalio viziją? Ar savo programoje pristatote kokius nors lietuviškus filmus?

„La Guarimba“ – tai kino festivalis ir kultūros organizacija, įsikūrusi pietiniame Italijos Kalabrijos regione. Šio renginio tikslas – kiną sugrąžinti žmonėms ir žmones sugrąžinti į kiną. 

Naudodami kultūrą tarsi priemonę, mes dirbame su kinu ir iliustracijomis, ir tokiu būdu skatiname dalyvaujamosios demokratijos, integracijos ir prieinamumo vertybes.

Mano vizito tikslas – atrasti daugiau lietuviško kino, nes „La Guarimba“ festivalyje jo daug nėra. Kita vertus, menininkė Eglė Žvirblytė buvo mūsų praėjusios iliustratorių parodos dalis ir aš esu didelis jos memų fanas Instagram paskyroje.

Kultūros srityje visi kalba apie auditorijos plėtrą. Kaip jūs dirbate su festivalio publika? Ar per metus įvyko kokių nors pokyčių? Ar galite paminėti kitus gerus kultūros organizacijų pavyzdžius, kurie teigiamai prisideda prie auditorijos pokyčių?

Organizuojant pirmąjį leidimą mes įžvelgėme keletą iššūkių, todėl norėdami būti sėkmingi, mes turėjome juos įveikti.  Mes susidūrėme su jaunais vietiniais gyventojais, kurie nebuvo pratę eiti į kiną, nes jie užaugo su virusiniais vaizdo įrašais savo telefonuose. Taip pat su vyresniąją publika, kurie ėjo į filmus, tačiau ne dėl originalios jų kalbos ar trumpametražio filmo formato. Tai karta, kuri prisimena Ben Hurą, tačiau niekad nėra girdėję Charltono Hestono balso. Tačiau didžiausias iššūkis yra nepasitikėjimas. Kalabrijos visuomenėje labai trūksta pasitikėjimo kitais ir net mūsų didžiausios Venesuelos optimizmo pastangos šiais metais buvo sunkiai suprantamos. Kita vertus, bėgant laikui mes supratome, kad šios problemos kyla dėl to, kaip mes bendraujame. Mūsų komunikacijos tobulinimas yra vienas iš būdų, padedančių kurti geresnį ryšį su mūsų auditorija.

Mes dirbome su vietine auditorija, pradedant nuo aiškinimo, kas yra trumpametražis filmas iki programos kūrimo, kuri atspindi visas mūsų kategorijas. Visi rodomi filmai yra su angliškais ir itališkais subtitrais. Festivalio siūlomas filmų turinys yra skirtas visoms auditorijoms ir visokio amžiaus žiūrovams, siekiant atskleisti aktualias problemas ne tik kultūriniu, bet ir socialiniu požiūriu.

Tiesą sakant, mes neišradome nieko naujo. Mes tik buvome labiau romantiški negu kiti. Įkvėpti savo tėvų ir senelių pasakojimų mes svarstėme, kaip sugrąžinti tą žavesį, kurį jie pajusdavo taip paprastai, tarsi eitum į kiną.

Mums patinka idėja, kad kinas yra tarsi socialinis veiksmas ar susitikimo vieta. Idėja, kad einame į kiną ne tik dėl pačio filmo, bet ir dėl susitikimo su draugais ir nepažįstamais, pakeliant galvas aukštyn priešais didelį ekraną, o ne atvirkščiai, kaip tai darome prie televizorių ekranų. Mes norime sugrąžinti kiną iš gyvenamųjų butų, perduodant jį žmonėms.

Kitas svarbus visuomenės įtraukimo aspektas – naudoti socialines medijas kaip virtualią sujungimo priemonę, kuri pagrindžia visus mūsų nuotykius ir palaiko pokalbį su tais, kurie mus seka.

Geriausias pavyzdys Italijoje – „I ragazzi del Cinema America“ Romoje. Šie vaikinai su kinu perima visą miestą, tai išties neįtikėtina.

Ar galėtumėte pasidalinti keliomis pagrindinėmis mintimis, kaip prisidėti prie sėkmingo auditorijos vystymo?

Negrasinkite savo auditorijai tarsi idiotai, netenkinkite jų ir rizikuokite, bet būkite pasaulio dalimi ir negyvenkite savo kultūrinio pranašumo burbule.

Socialinė medija yra vienas iš pagrindinių komunikacijos kanalų daugelyje sektoriuje, įskaitant ir kultūros sritį. Gal galite pasidalinti keliomis tendencijomis 2020-iems metams?

TikTok platforma pradeda užimti lyderės pozicijas, o Instagram socialinis tinklas išlieka stabili vieta kiekvienam. Aš manau, kad Facebook miršta, bent jau jaunesnei auditorijai, o Twitter populiarumas priklauso nuo šalies. Turbūt didžiausia bendruomenė, išskyrus pornografiją, yra žaidimų srityje. Mes turime suprasti, kaip išlaikyti savo poziciją tokiame triukšme.

Ar yra kokių universalių patarimų, kaip sėkmingai vykdyti komunikacijos kampanijas socialinėje medijoje?

Taip, kaip ir gyvenime – būkite sąžiningi ir gerbkite savo vertybes, nekompromituokite ir nepamirškite linksmintis!

Ar kada nors atkreipėte dėmesį, kiek laiko jūs praleidžiate socialinėse medijose? Ką jūs sekate?

Taip, dėl darbo ir linksmybių aš didžiąją dalį dienos praleidžiu socialinėse medijose. Aš seku iliustratorius, artistus, režisierius, įvairias organizacijas ir daugybę memių paskyrų. Atleiskite, iš šio pokalbio akivaizdu, kad nesu labai rimtas žmogus.

Norime jus įspėti, kad čia, Lietuvoje, sausio mėnesį –  žiemos sezonas. Kaip jūs ruošiatės šaltam orui? Ar laukiate sniego?

Aš išties bijau lietuviškos žiemos. Man tai bus tikras išbandymas. Bet esu labai dėkingas už galimybę ir tikiuosi, kad savo seminare apie socialines medijas suteiksiu kažkam kibirkšties ir įkvėpimo. Aš labai nekantrauju išvysti Lietuvos kiną ir sutikti naujų žmonių.

Festivalio industrijos diena, kuri skirta ne tik kino, bet ir audiovizualinių bei kultūros organizacijų atstovams, vyks sausio 17 d., Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje, Gedimino pr. 51, Vilniuje.

Nuo 10.00-13.00 val. kūrybinėse dirbtuvėse kartu  su socialinių medijų guru Giulio Vita bus apžvelgiamos tendencijos apie sėkmingą auditorijos plėtrą ir efektyvias komunikacijos strategijas.

Nuo 14.00-16.00 val. vyks individualūs susitikimai su komunikacijos ekspertu ir žurnalistu G. Vita, kurio metu užsiregistravę organizacijų atstovai galės asmeniškai padiskutuoti norimomis ir aktualiomis temomis. Registruotis galima iki sausio 14 d.: http://bit.ly/giuliovita

Griežtai draudžiama „SwO magazine“ paskelbta informaciją panaudoti kitose interneto tinklalapiuose, visuomenės informavimo priemonėse bei platinti kuriuo nors pavidalu be raštiško sutikimo. Dėl informacijos naudojimo kreipkitės el. paštu į SwO.lt redakciją - redakcija@swo.lt. © SwO.lt

Komentuok:




*



Reklama
Vilnius Coffee Festival 2020

What's next Vilnius

Mados infekcija 2020

Riga Fashion Week / Spring/Summer 2020

DNO Records