Menu
 
 

(Ne)etiška mados industrija: kvailos ar piktybinės klaidos?

2018 01 13  16:42  |  Aktualijos

Nublizgintos socialinės atsakomybės ataskaitos, jautrios reklamos apie tai, kad bet koks kūnas yra gražus kūnas – tai yra gražioji didžiųjų prekės ženklų pusė. Tačiau klysta net ir patys didžiausi. Rasistiniai skandalai ir neetiškas elgesys karts nuo karto supurto net ir tokius mados industrijos milžinus kaip H&M. Šią savaitę kaip tik ir matėme vieną iš šių atvejų. Nesinori tikėti, kad tai yra gerai apgalvoti sprendimai, siekiant viešumo. Labiau tai panašu į labai kvailas komandines (bet kaip tai įmanoma?!) klaidas, kurios kainuoja ne tik reputaciją, bet ir atneša realius finansinius nuostolius.

H&M džiunglės

Su naujausiu savo fail‘u H&M įbrido į tikras džiungles. Savo el. parduotuvėje patalpinę nuotrauką, kurioje vaizduojamas tamsiaodis berniukas, vilkintis H&M bliuzoną su užrašu „Coolest monkey in the jungle“, sukėlė didžiulį pasipiktinimą viso pasaulio žiniasklaidoje ir socialiniuose tinkluose. Rasizmu kaltinamas gamintojas atsiprašė ir nuotrauką išėmė, tačiau pirkėjų ir žinomų žmonių pykčio tai, panašu, nepamažino. Pasigirdo visko – nuo raginimų boikotuoti H&M ir nieko iš jų nepirkti iki pažadų su nelaimingos reklamos veidu tapusiu berniuku pasirašyti milijoninį kontraktą.  

Žinomas NBA krepšininkas LeBron James Instagram išreiškė pasipiktinimą ir sulaukė daugiau nei 1 mln. žmonių palaikymo bei pasidalino kiek pakoreguota berniuko nuotrauka.

H&M džiunglės - SwO magazine

Nuotrauka iš asmeninio @kingjames Instagram archyvo ©

Kanadietis dainininkas ir dainų kūrėjas The Weeknd buvo dar griežtesnis – Instagram ir Twitter jis pareiškė, kad yra šokiruotas ir nutraukia bendradarbiavimą su H&M. Taip pat pasielgė ir amerikietis reperis G-Eazy bei pasidalino Akomicsart piešiniu.

H&M džiunglės

Nuotrauka iš asmeninio @g_eazy Instagram archyvo ©

Reperis Diddy (Sean Combs) savo pasisakymu sužibėjo bene labiausiai. Daugiau nei 500 tūkst. sekėjų palaikymo sulaukęs jo pasipiktinimas H&M reklama Instagram ir Twitter, buvo tik pradžia. Jis tuoj pat žiniasklaidai pareiškė, kad šiam berniukui norėtų pasiūlyti 1 mln. dolerių vertės modelio kontraktą savo kompanijoje „Sean John“.   

„Dove“ stebuklai

Visame pasaulyje žinomas kosmetikos prekės ženklas „Dove“ praėjusiais metais taip pat susimovė. Jautriomis reklamomis ir socialinėmis iniciatyvomis, orientuotomis į moteris ir natūralų jų grožį, garsėjantis prekės ženklas pristatė kūno losjono reklamą, kurioje tamsiaodė moteris, nusirengusi ir greičiausiai panaudojusi „Dove“ kūno losjoną, tampa baltaode. Stebuklas!  Blogiausia, kad tai jau nebe pirma tokia „Dove“ klaida.

Dove - neetiška mada

Nuotrauka „Dove“ ©

„Urban outfitters“ kraujas

Prieš keletą metų kažkas užplaukė ir amerikiečių korporacijai „Urban outfitters“. Jiems pasirodė nieko tokio pirkėjams pasiūlyti įsigyti palaidinę su kraujo lašus primenančiais „padailinimais“ ir užrašu „Kent State university“. Žmonėms tai pasirodė žiauru, nes tai aiškiai siejosi su 1970 m. Kent State universitete įvykusias studentų žudynes, kurių metu žuvo 4 žmonės. 

„Urban outfitters“ kraujas

Nuotrauka „Urban outfitters“ ©


Komentuok:




*



Reklama