Menu
 
 

Nuo trobelės be patogumų Pakistane iki tarptautinio pripažinimo

2023 06 14  16:15  |  M.I.C. Naujienos

Marga ir spalvinga tradicinė tolimų kraštų muzika išgyvena pakilimo laikus – interneto dėka ją atranda didžiųjų miestų gyventojai visame pasaulyje, vedini smalsumo bei ieškodami tikrumo, nuoširdumo ir originalumo. Taip nutiko ir tradicinio Beludžistano (regionas Pakistane) instrumento „benju“ meistrui Ustad Noor Bakhsh, kurio koncertas Vilniuje, Kirtimų kultūros centre, vyks birželio 14 d.

Nuo trobelės be patogumų Pakistane iki tarptautinio pripažinimo

Nuotraukos – Khaula Jamil ©

Ustad Noor Bakhsh, kilęs iš Pasni – miesto Beludžistane – tradiciniu styginiu Pakistano instrumentu „benju“ groja nuo vaikystės. Muzikantas jau seniai yra žinomas kaip legendinis instrumentalistas visoje Makrano pakrantėje, tačiau gyvena atokioje trobelėje be elektros ar patogumų ir plataus tarptautinio dėmesio sulaukė tik interneto pagalba.

Ustad Noor Bakhsh netikėtai patraukė plačiai žinomos Londone įsikūrusios internetinės muzikos transliavimo platformos „Boiler Room“ dėmesį, ir jo koncerto Pakistane vaizdo įrašas sukėlė galingą susidomėjimo bangą. Šis įrašas sulaukė per 82 000 peržiūrų Youtube platformoje, muzikantas iškeliavo į tarptautinį turą, o jo koncertai renka žiūrovų pilnas sales.

Nuo trobelės be patogumų Pakistane iki tarptautinio pripažinimo

„Benju“, citra ir kiti Artimųjų Rytų regiono instrumentai

Kadaise „benju“ buvo japoniškas vaikiškas žaislas, vadinamas taishōkoto, kol jį perėmė Beludžistano muzikantai ir pavertė rafinuotu liaudies instrumentu, koks jis yra dabar. Ustad Noor Bakhsh groja elektriniu „benju“, naudodamas nedidelį Phillips stiprintuvą, kurį nusipirko Karačyje prieš du dešimtmečius. Beludžistane jis savo legendinį stiprintuvą krauna automobilio akumuliatoriumi, organizatoriai dalijasi, kad tokio prašymo susilaukė ir ruošdamiesi koncertui Vilniuje.

Nuo trobelės be patogumų Pakistane iki tarptautinio pripažinimo

Muzikantas tęsia savo mokytojų ir įkvėpėjų palikimą, tačiau jo k8ryboje jaučiama įvairių tradicijų ir muzikos formų įtaka, siekianti toli už Beludžistano ribų. Jo virtuoziškas grojimas yra giliai įsišaknijęs Beludžų muzikos formose ir praturtintas Pietų Azijos „raaga“ išmanymu, jas jis taip pat atlieka savo eksperimentiniu stiliumi. Klausytojams, nesusipažinusiems su Beludžų muzika, Ustad Noor Bakhsh elektrinis Benju tonas ir jo melodiniai ornamentai primins legendinio muzikanto Ali Farka Toure stilių, o poliritminiai šešetai ir aštuonetai su daugybe naujovių ir improvizacijų privers kūną judėti labai panašiai kaip Afrikos muzika. Muzikinių įtakų mišinys nestebina, turint omenyje migraciją ir jūreivystę, intymius istorinius ryšius tarp Beludžistano ir Afrikos per didįjį Indijos vandenyną.

Birželio 14 d., 20 val., koncerte Kirtimų kultūros centre kartu su Ustad Noor Bakhsh pasirodys „dambooros“ – tradicinio centrinės Azijos styginio instrumento – meistras Doshambay.

 

Renginį organizuoja Kirtimų kultūros centras.


Komentuok:




*



Reklama