Menu
 
 

Pokalbis su mados dizainere Caroline Karro

2016 12 06  01:02  |  Pokalbiai

Reklama SwO Live Feed

Caroline Karro - SwO magazine

Nuotraukos: Niall O’Connor

Gyventi mada. Tikriausiai ši frazė geriausiai perteiktų mados dizainerės Caroline Karro gyvenimą. Bendraujant su Caroline negalima nepastebėti merginos susižavėjimo tuo, ką ji daro. Motyvacija ir meilė savo profesijai tiesiog jaučiama jos kalboje, kuri įkvėptų ne vieną mada bei dizainu besidomintį žmogų. Jos kuriamos kolekcijos patraukia dėmesį savo geometrinėmis formomis ir subtiliais dizaino sprendimais, kurie perteikia savitą dizainerės konceptą. Mergina neseniai pristatė savo kolekciją prestižiniame renginyje „Human Cup“, kuris yra organizuojamas Kinijoje, bei laimėjo bronzos apdovanojimą! Pakalbinome dizainerę apie jos tolimesnius planus ir siekius, kurių jos karjeroje atsiranda sulig kiekviena diena.

Kaip priėmei sprendimą studijuoti mados dizainą Anglijoje? Kada pajutai, kad tai yra ta profesija, su kuria norėtum susieti savo ateitį?

Sprendimą priimti buvo labai sunku todėl, kad niekada nesimokiau menų ir dailės, buvau apsisprendusi studijuoti teisės mokslus, tačiau likus pusei metų iki egzaminų, po rimto pokalbio su tėvais, pradėjau stropiai ruoštis dailės egzaminui. Studijuoti užsienyje paskatino tai, kad Anglijos universitetai stipriai paruošia dizainerius, juose gausu naujausios technikos: ne tik naujausios pramoninės siuvimo mašinos, bet ir medžiagų spausdintuvai, siuvinėjimo mašinos, lazerinė kirpimo ir graviravimo technika, juvelyrikos dirbtuvės bei galimybė naudotis prabangiomis fotografijos studijomis bei nemokama fotografijos technikos nuoma. Privalumus galėčiau vardinti ir vardinti! Daug domėjausi kursu, kuris sužavėjo kelionėmis po Angliją dalyvaujant įvairiuose seminaruose ir projektuose, o kurso pabaigoje – kelionė į Paryžių nusipirkti medžiagų baigiamajai kolekcijai, negana to, galimybė pasirodyti pasaulyje jau išgarsėjusiame renginyje – „Graduate Fashion Week“! Domėdamasi šia specialybe tiesiog negalėjau patikėti, kad toks kursas gali egzistuoti. Ne mokslas, o pasaka! Tarsi nereali svajonė, kuri greitai tapo tikrove.

Caroline Karro - SwO magazine

Praėjus studijų laikotarpiui, šiandien jau esi įkūrusi mados ženklą pavadinimu „Karro“ ir turi savo dizaino studiją. Faktas, kad būti kompanijos įkūrėja  reiškia ne tik didelę motyvaciją, bet ir didelę atsakomybę. Koks jausmas imtis visko pačiai ir vadovauti savo įkurtam ženklui?

Visada maniau, kad reikia bendrauti su tokiais žmonėmis, kokiu pats trokšti tapti, todėl nuo pat atvykimo į Angliją daugiausia laiko praleisdavau su bendraminčiais, ieškodavau galimybių dalyvauti įvairiuose projektuose tam, kad praplėsti pažinčių ratą, niekada nesigėdydavau klausti, ko nežinodavau, prašydavau paaiškinti ir pamokyti ne tik dizaino, bet ir mados verslo subtilybių. Mano partneris ir jo draugai taip pat yra verslininkai ir jie niekada negailėdavo patarimų, visuomet mane motyvuodavo, palaikydavo, galiausiai  pradėti savo verslą atrodė labai normalu, to tikėjosi ne tik aplinkiniai, bet ir tėvai, kurie padėjo įsigyti pramoninę siuvimo techniką verslo pradžiai.

„Karro“ pasižymi estetika. Į kokį stilių yra krypstama ir kaip pasikeitė jo paieškos, kai viskas dar tik dėliojosi į vietas?

„Karro“ stilius ir estetika, iš tikrųjų, keitėsi su kiekvienu sezonu ir vis dar vystosi, manau, kad sukurti sėkmingą ženklą reikia daug ką išbandyti ir atrasti stiprų USP (angl. unique selling point). Tik eksperimentuodami galime atrasti kažką unikalaus, kas tiks būtent mums ir mūsų klientams. Su kiekviena kolekcija atrandu kažką naujo, tačiau jau  pradedu jausti kryptingą potraukį pilkų spalvų gamai, ypatingai tamsioms spalvoms, mano dizainai dažnai pasižymi tuo, kad gali būti dėvimi ir moterų ir vyrų, tad mūsų drabužiai konstruojami moderniai ir, aišku, siuvami iš aukštos kokybės medžiagų, tinkamų ilgaamžiam dėvėjimui. Su kiekvienu sezonu mes taip pat krypstame toliau nuo mados, kurdami savitą stilių, atrandame savitą estetiką ir originalumą.
Caroline Karro - SwO magazine

Stilius ir išvaizda dažnai imponuoja mūsų kasdieniame gyvenime ir ne paslaptis, kad mes pirmiausia atkreipiame dėmesį į išvaizdą. Tačiau originalumas yra neatsiejama įvaizdžio dalis. Ką tau reiškia stilius?

Stilius man yra labai svarbus, aš niekada nesistengiu būti madinga, tačiau visada pirmiausia siekiu būti stilinga ir pasižymėti savitu įvaizdžiu. „Karro“ ženklo originalumas slypi tame, kad drabužiai yra labai geometriški ir dažnai sukonstruoti asimetriškai. Taip pat mūsų drabužiai turi savitumą: iš skirtingo kampo pamatysite vis kitokį siluetą, pavyzdžiui, dešinė pusė atrodys visai kitaip nei kairė.

Iš kur semiesi įkvėpimo savo kūrybai? Ar yra tave įkvepiančių žmonių?

Daugiausia įkvėpimo randu kelionėse. Esu gana tradicinių pažiūrų žmogus, mėgstu lankytis parodose, galerijoses, keliauju po kalnus, domiuosi istorija, ypatingai Azijos senove, taip pat mėgstu senovinius filmus, senovinius daiktus. Labiausiai mane įkvepia kelionės žiemą, kai pradeda snigti, ir šiaip mėgstu šaltį, tada pradedu planuoti savo atostogas. Manau, kad esu romantiškas žmogus, todėl ieškau tokių momentų kasdieniame gyvenime ir stengiuosi savo patirtį perteikti kūryboje. Taip pat įkvėpimo semiuosi iš prekinio ženklo Correo Ervhanski dizainerio, kurio studija yra šalia manosios, kadaise atlikau ten praktiką, tad iki šiol jam jaučiu didelę pagarbą, o mūsų pokalbiai prie kavos puodelio visuomet labai įkvepiantys.

Neseniai išleista kolekcija pasižymi modernumu. Ar galėtum papasakoti apie šį projektą plačiau?

Modernumas neatsiejama mūsų įvaizdžio dalis. Viskas aplink mus eina į priekį ir tobulėja, tad ir mes – negalime atsilikti. Nauja 2017 m. vasaros kolekcija skirta bendram projektui su akinių nuo saulės dizaineriu Victor Wong. Tai visiškai naujas stilius man, kuriame nemažai sportiškų detalių. Ši kolekcija ruošiama pristatymui Londone, po kurio tos pačios dizaino detalės bus perteiktos žiemos kolekcijoje, skirtoje „Karro“ klientams.

Su kokiais ženklais jau yra tekę bendradarbiauti?

Bendradarbiauti tenka retai, nes kuriu individualias kolekcijas, Victor Wong yra pirmasis dizaineris su kuriuo kuriame bendrą madų šou pristatymą.

Caroline Karro

Šiuo metu kuri moteriškus drabužius. Ar planuoji praplėsti savo verslą ir kurti vyrams skirtus drabužius?

Nuo mūsų internetinės svetainės atidarymo, turime 55 % lankytojų vyrų, kas mums buvo netikėta statistika. Jau seniai norėjau kurti vyrams, tačiau pritrūko ryžto – juk tai visai kita niša. Tačiau vyrų susidomėjimas auga, o tai labai motyvuoja išbandyti savo jėgas. Manau, kad jau labai greitai pamatysite pirmuosius kūrinius ant podiumo, o po to ir mūsų internetinėje parduotuvėje.

Vartotojiškumo sąvoka yra neatsiejama šiomis dienomis, kai kuriamų objektų ir produktų vis daugėja. Kokia tavo nuomonė šiuo aspektu?

Vartotojiškumas mane kartais pradeda gąsdinti: kuo didesnė kiekybė, tuo labiau nuvertinamas mados meistriškumo amatas. Drabužių kūrimas ir konstravimas yra labai sudėtingas mokslas, kurį tenka mokytis iš vadovėlių ir mados istorijos, o profesionalumas ateina tik su ilgalaike praktika ir eksperimentavimu. Labai gaila, kad visa tai šiandien yra nuvertinama, o dizainerių kruopščiai kurtos kolekcijos interpretuojamos ir parduodamos pusvelčiui. Aš, kaip aukštosios mados dizainerė, turiu misiją plėsti mados amato tradicijas, leisti joms gyvuoti ir išsaugoti ateinančiai kartai. Tačiau kartais tikrai atrodo, kad esi vienas mūšio lauke, kuomet greitoji mada (angl. fast fashion) eina į priekį taip sparčiai, kad nespėji net apsidairyti. Manau, kad vartotojiškumas tikrai pradėjo dizainerius spausti į kampą, reikalaujant vis daugiau ir greičiau, aukojant kokybę ir naikinant šio amato tradicijas.
Caroline Karro

Su kokiais iššūkiais yra tekę susidurti dirbant mados dizaino srityje?

Sunkiausiai, turbūt, buvo susirasti tiekėjų (angl. source chain), pradedančiajam dizaineriui viskas yra brangu, o mados industrija Anglijoje yra gana uždara. Fabrikų ir tiekėjų durys neatidaromos žmonėms iš gatvės – nei studentams, nei smulkiems dizaineriams. Daug slenksčių tenka minti ir labai daug kartų atsidusti iš nusivylimo, kol atrandi patikimą šaltinį.

Fotosesijos yra neatsiejama proceso dalis mados pasaulyje. Iš kur semiesi įkvėpimo savo kolekcijos fotografijoms?

Mūsų fotosesijos dažniausiai yra bendri projektai, visada tariamės ir viską planuojame su fotografais. Pastarosios kolekcijos buvo fotografuojamos talentingo fotografo Niall OConnor, dauguma idėjų pateiktos iš jo pusės. Niall yra mano mados ženklo gerbėjas, o aš – jo fotografijų. Esame puikus derinys, ir gerai suprantame vienas kitą, todėl dirbant su juo žinau, kad fotosesijos tikslai bus pasiekti.

Caroline Karro

Ką jau esi suplanavusi „Karro“? Ar turi planų savo kolekcijas pristatyti lietuviškai auditorijai?

Šiuo metu esu Kinijoje, neseniai pristačiau savo naujos kolekcijos projektą, kuris buvo atrinktas į tarptautinio konkurso „Human Cup“ finalą. Kolekcija buvo pristatyta ant podiumo bei laimėjo bronzos apdovanojimą. Tai prestižinis 17-tasis kasmetinis konkursas vykstantis Kinijoje, kuris, tikiuosi, atvers duris į naują rinką. Labai norėčiau pristatyti kolekciją ir Lietuvoje, tačiau tai visiškai kitokia publika, sunku nuspėti, kokios galimybės mūsų ten lauktų. Jei tokia proga pasitaikytų, tikrai jos lengvai nepaleisčiau, o nauji iššūkiai tik intriguoja!

Griežtai draudžiama SwO magazine paskelbta informaciją panaudoti kitose interneto tinklalapiuose, visuomenės informavimo priemonėse bei platinti kuriuo nors pavidalu be raštiško sutikimo. Dėl informacijos naudojimo kreipkitės el. paštu į SwO.lt redakciją - redakcija@swo.lt. © Swo.lt

Komentuok:




*



Reklama
Outlook Festival 2017 - Europe's leading soundsystem culture festival

Yaska Art