Menu
 
 

Berlyno mados savaitė: nuo industrinių pusrūsių iki grietinėlės balose

2017 08 11  17:45  |  Įžvalgos

Berlyno mados savaitė 2017 - SwO magazine

Nuotraukos – Kristinos Sviderskaitės ir Gabrielės Kartanaitės asmeninio archyvo

Nors Berlyno mados savaitė ir nepatenka į „didįjį ketvertą“ (Paryžius, Niujorkas, Milanas, Londonas), bet drąsiai galima sakyti, jog Berlynas – miestas, kur mados savaitė vyksta ištisus metus. Tuo galėjo įsitikinti ir dvi lietuvės – komunikacijos specialistė Gabrielė Kartanaitė ir drabužių dizainerė Kristina Sviderskaitė – kelionės Berlyne metu. Specialiai „SwO magazine“ merginos dalijasi savo kelionės įspūdžiais ir komentarais apie vieną didžiausių mados renginių.

Kristina Sviderskaitė

Gabrielė Kartanaitė

„Vaikščiojant Berlyno gatvėmis buvo panašu, kad stiliaus, originalumo ir mados sąvokos puikiai pažįstamos ne tik mados industrijos atstovams. Taip smagu, jog berlyniečiai nebijo eksperimentuoti, žaisti, kurti savitą, drąsų, provokuojantį stilių, išsiskirti. O ir pats Berlyno mados savaitės renginių formatas puikiai atspindi laisvą miesto nuotaiką“, – savo pastebėjimais dalijasi Gabrielė, kuri Berlyno mados savaitėje lankėsi ne pirmą kartą.

Kristinos įspūdžiai „pirmakartiniai”: „Lankiausi Mercedes-Benz Fashion Week Berlin pirmąjį kartą ir tai kartu buvo ir mano pirmasis tokio dydžio renginys už Lietuvos ribų. Pirmiausia, kas užbūrė, tai – erdvės, kuriose vyko runway pristatymai. Man, kaip architektūros linijų, formų, detalių „nužiūrinėtojai“, tai buvo inspiracijų fiksavimo metas. Gavosi nemenkas nuotraukų albumas. Pagrindinis veiksmas vyko Berlyno centre – Kaufhaus Jandorf pastate, kuriame organiškai persipynę apibyrėjusios istorinės detalės, industriniai elementai ir modernios purpurinės šviesos. Tikrai šarminga vieta. Antra, kas mane inspiravo – ypatinga renginio atmosfera. Jaučiausi patekusi į tikrai didelį mados renginį, bet perdėtos pompastikos ir tuštybės nebuvo. Į renginį susirinko žmonės, kurie tikrai domisi mada ir nori kažką naujo pamatyti, o ne tik pasirodyti (matyt tai lemia tai, jog patekti galima tik su kvietimu, nes bilietai į tokį renginį neegzistuoja). Aišku, sienelė su rėmėjų logotipais buvo, bet eilių ar būrių prie jos tikrai ne. Link pastato įėjimo vedė raudonas kilimas, aplink būriavosi stileivos, kuriuos gaudė Street Style fotografai, o įeinančius į renginį pasitikdavo apsauginiai – tiek tų pompastinių detalių ir tebuvo. Žinoma, negaliu pamiršti ir nepaminėti stiliumi persisunkusio oro. Lyg peržiūrinėtum kokį Sartorialist tinklaraštį, tik viskas vyko gyvai gatvėje. Ir paskutinis, dalykas – pastato viduje įrengtas pasirodžiusių dizainerių kolekcijų mini showroom‘as ir pop-up boutique. Buvo įdomu gyvai apžiūrėti, ką mačiau ant podiumo – pačiupinėti audinius, panagrinėti konstrukcijas“.

Mercedes-Benz Fashion Week Berlin

Mercedes-Benz Fashion Week Berlin

Mercedes-Benz Fashion Week Berlin - SwO magazine

Mercedes-Benz Fashion Week Berlin - SwO magazine

Gabrielė liko sužavėta kitokiais mados savaitės renginių formatais: „Pavyzdžiui, B.A.R.E. prekės ženklo kūrėjai, mados marketingo studentai, pakvietė svečius į industrinę erdvę, kur grojant dj’ams, buvo galima apžiūrėti tiek drabužius, tiek moodboard’us, įkvėpusius drabužių liniją bei susipažinti su kūrėjais, neformaliai pasišnekučiuojant prie taurės gėrimo. Taigi, vėl, džiugu, kai mada pristatoma ne tik ant podiumo, o kūrėjai noriai bendrauja su svečiais. Be to, galimybė studentams patekti į tarptautiniu lygiu pripažintą mados savaitės renginių programą yra ne tik didelis paskatinimas, bet ir puiki proga dar studijuojant atrasti savo nišą, auditoriją ir suburti klientų ratą”.

B.A.R.E.

B.A.R.E. - SwO magazine

B.A.R.E. - SwO magazine

B.A.R.E.

Taigi pirmajam vakarui merginų laukė rumunų dizainerės Iona Ciolacu kolekcija. Įspūdis buvo tarsi podiumu nuplazdėtų drugelis. Lengvi audiniai, asimetrija, permatomumas, geometriniai bei gamtos motyvai raštuose ir formose, moteriškumas, sluoksniai – tai kas krito į akį ir sužavėjo jas labiausiai.

Iona Ciolacu - SwO magazine

Iona Ciolacu - SwO magazine

Iona Ciolacu - SwO magazine

Jaunojo dizainerio Danny Reinke kolekcijos pristatymas jau laukė kitą rytą. Atsikelti anksti po kelionės ir intensyvios vakarykštės dienos merginoms buvo iššūkis. Bet buvo verta! Pirmiausiai, Kristinai, kaip mados savaitės pirmakartei, tai buvo netikėta, kiek daug besidominčiųjų susirinko į mados pristatymą 10 valandą ryto. O apie pačią kolekciją ji atsiliepė taip: „Labai moteriška, trapi, švelni, galbūt tai nebuvo mano mėgstama stilistika, bet reginys buvo labai estetiškas. Šilko klostiniai ir sluoksniai labai lengvai nusklendė podiumu ir galiausiai pasirodymas baigėsi „gyva instaliacija” iš modelių ir gėlių kompozicijų. Ši kitokia runway pabaiga tapo interaktyvia pasirodymo dalimi, kai visi žiūrovai prieš išeidami iš salės puolė fotografuoti(s) ir, manyčiau, tokiu būdu dizaineris sulaukė nemažai sklaidos socialiniuose kanaluose. Taigi, geras pavyzdys, kaip sukurti interaktyvumą ir dar labiau įtraukti kolekcijos stebėtoją. Žinoma, aš irgi neišėjau be nuotraukos“.  

Danny Reinke

Danny Reinke - SwO magazine

Danny Reinke - SwO magazine

Danny Reinke - SwO magazine

Antros dienos popietę laukė SALON SHOW/GREENSHOWROOM pasirodymai. Veiksmas vyko miesto pakraštyje – vėlgi industrinėje erdvėje – Funkhaus Berlin. Tai buvo jungtiniai „žalią“ filosofiją propaguojančių prekės ženklų pasirodymai ant podiumo ir kartu dalis visos Ethical Fashion parodos. Kristina paatviravo, jog jai šie runway pasirodymai buvo silpnoki. Pati erdvė įspūdinga, bet įspūdis po runway  liko toks, jog kai kurie dalyviai apskritai pirmąkart pristatinėjo savo darbus ant podiumo ir nelabai turėjo tame patirties. O ir dauguma drabužių neskirti pristatinėti ant podiumo. Tai buvo puikus pavyzdys, kaip atsirinkti, ką reiktų rodyti podiumo formatu, o ko ne.

GREENSHOWROOM - SwO magazine

GREENSHOWROOM - SwO magazine

GREENSHOWROOM - SwO magazine

Paskutiniąją mados savaitės dieną laukė net keturi mados pristatymai. Merginos labai laukė šitos dienos! Pirmoji dizainerė – Raquel Hladky. Jau pats pristatymo kvietimas, kurį merginos gavo, iškart parodė apie ką bus naujoji dizainerės kolekcija. Ji – apie gatvės madą ir meną – graffiti – be ko Berlynas apskritai neįsivaizduojamas! Paminėsime dar kartą kvietimą. Jame – estetiškai apipavidalinta grafičiais  informacija ne tik apie dizainerę, pačią kolekciją, bet ir inspiracijos, informaciją apie kolaboraciją su gatvės menininkais Nemesis Air bei stiliste ir muzikos dj.

Raquel Hladky

Kolekcija išties galėtų eiti tiesiai į Berlyno gatves! Daug grafičių raštų, gan paprasti siluetai, mezginiai – viskas susiliejo į vientisą gatvės mados stilistiką.

Antrasis pristatymas – Franziska Michael. Tai buvo Kristino visos MBFWB favoritė. Kolekcija išsiskyrė savo įdomiais ir netikėtais siluetais, konstrukcijomis, drąsiomis formomis ir detalėmis. Labai įstrigo ir daug pridėjo kolekcijos spalvynas su ryškių spalvų akcentais ir muzikos takelis. Tai buvo puikus pavyzdys, kaip visi elementai susijungia į visumą. Manome, jog dauguma kolekcijos drabužių tikrai atsiras ne tik Berlyno fashionistų spintose.

Franziska Michael - SwO magazine

Trečioji kolekcija – švedų prekės ženklo Odeur Studios. Tai buvo unisex ir sportinio stiliaus derinys, puikiai įsiliejantis į gatvės stilių. Lakoniškos formos, praktiškos detalės, neoninių spalvų akcentai, „printai” – viskas labai trendy, tik norėjosi šiek tiek naujo požiūrio į tokią mados tendenciją. Bet, nepaisant to, viskas suveiks, ir kolekcijos drabužiai išeis į gatves labai sėkmingai.

Odeur Studios - SwO magazine

Odeur Studios - SwO magazine

Na ir „uoga” ant Berlyno mados savaitės torto tapo Marina Hoermanseder kolekcijos pristatymas. Tai buvo asmeninis dizainerės runway, surengtas labai įdomioje erdvėje – Humboldt Forum – rekonstruojamo muziejaus vidiniame kieme. Negalėtume nepaminėti priešistorės. Valandą prieš pristatymą Berlyne praūžė smarki liūtis su perkūnija. Taigi visi susirinkę slėpėsi po pastatyto laikino interaktyvaus muziejaus skliautais. Šiame pristatyme kaip nei vienam iš ankstesnių rinkosi labai įvairi publika – tiek išsipusčiusios poniutės su dizainerės Marinos kurtais diržų sijonais, tiek alternatyvesnės estetikos kūrėjai ir skleidėjai – pvz. Patrick Mason arba, apskritai, personažai – Chloe Waldorf. Tad po nušvitusios vaivorykštės danguje ir masinio šio reiškinio fotografavimo laukė registracija, o tada – pompastikos pliūpsnis. Šitas pristatymas kardinaliai skyrėsi nuo visos MBFWB – čia pasimatė daug mados tuštybės. Jau vien renginio masiškumas koks buvo! Kristinai labiausiai įsiminė: „Telkšančios balos visoje pristatymo vietoje – tiek podiume, tiek sėdimose vietose. Tikrai gan komiškas vaizdelis buvo matyti Berlyno grietinėlę, braidančią po balas su savo brangiais aukštakulniais. O kolekcijos pristatymas, aišku, buvo tikrai šou – daug šviesų, muzikos (rusiškos, beje), ilgas podiumas. Galima sakyti, ši dizainerė sėkmingai skinasi sau kelią ir turi savo auditoriją. O iš pristatymo išėjau su dovanotu sulčių pakeliu (MH limited edition), šlapiais batais ir galvoje skambančia grupės t.A.T.u. daina „Ja sošla suma“.

Marina Hoermanseder - SwO magazine

Marina Hoermanseder - SwO magazine

Marina Hoermanseder - SwO magazine

Marina Hoermanseder - SwO magazine

Marina Hoermanseder - SwO magazine

O apibendrinant kelionės įspūdžius Gabrielė džiaugiasi: „Berlyno mados savaitei pasirenkamos erdvės nebūtinai turi spindėti prabanga ar sterilumu. Mada čia drąsiai keliasi į underground‘ines vietas. Mados savaitė po savo sparnu mielai prima eksperimentuojančius jaunuosius dizainerius, ir nors provokuojantys aprangos sprendimai čia sutinkami labai dažnai, foto sienelė mados renginiuose nėra svarbiausias įvykis. Be to, labai svarbu, jog renginių įvairialypiškumas madą priartina prie žmonių, o ne atvirkščiai. Kolekcijų pristatymų gausa, didelis mados mugių kiekis, pop‘up‘ai visame mieste, paskaitos, konferencijos, vakarėliai ir nestandartinio formato prekės ženklų pristatymai leidžia tapti ne tik pasyviu mados renginio stebėtoju, bet ir mados procesų dalyviu“.


Komentuok:




*



Reklama