Menu
 
 

Laidojama ir vėl prikeliama aukštoji mada. Ruduo-žiema 2014-15

2014 09 12  12:11  |  Įžvalgos

„Dior“ aukštosios mados kolekcijos užkulisiai

„Dior“ aukštosios mados kolekcijos užkulisiai. Mados namų facebook paskyros nuotrauka.

Mistišku ir nepasiekiamu pasauliu linksniuojama aukštoji mada kiekvieną sezoną be jokių išimčių yra laidojama arba vėl prikeliama. Teigiama, jog šis sakralus menas tiesiog negali gyvuoti šiame greito vartojimo ir materialybės pilname pasaulyje, kadangi aukštoji mada atskleidžia emociją, pasakoja istoriją, o pats šios mados išskirtinumas kelią ją į multimilijardinės industrijos aukštumas. Kiti tokią haute couture padėtį traktuoja kaip laikotarpį prieš naują istorijos puslapį, bet kada ir kieno gi jis bus pradėtas rašyti? O gal tai jau vyksta? Vasaros įkarštyje pristatytos rudeniui ir žiemai skirtos aukštosios mados kolekcijos byloja viena – dizaineriai grįžta prie šios mados esminės krypties esmės ir tikslo, o naujoji haute couture istorija ant akinančiai balto lapo buvo pradėta rašyti prieš du metus vieno labai genialaus žmogaus…

Tai buvo belgas Rafas Simonsas. Jo pirmoji kolekcija „Dior“ mados namams – pagarbus nusilenkimas palikimui, lyg tobulos „Dior“ moters sudievinimas – buvo naujos aukštosios mados pradžia, kuri, palikusi dešimto dešimtmečio ekscentriškumą ir avangardą, grįžo ten, nuo kur viskas ir buvo pradėta. Pradėkime nuo to, jog „naujoji“ kryptis didelį dėmesį skiria mados namų archyvui, atnaujina tai, kas buvo patikrinta pirmųjų ir itin lojalių klientų bei pasiūta ir sukurta tikrų „couturier“ – amato meistrų. 2014-2015 metų rudens–žiemos Rafo Simonso kolekcija „Dior“ mados namams nukelia net į XVIII amžių, kuriame dizaineris iš naujo atranda plačių klubų vakarines sukneles. Vos dekoruotas audinys leidžia kalbėti ir mėgautis tobulai sukirptais mados skanėstais. Ir tai – tik pirmasis šios istorijos skyrius. Remdamasis architektūriškomis formomis ir aiškia, krištoline vizija, dizaineris keliauja į ateitį, išlaikydamas vieną labai seną, bet pamirštą aukštosios mados taisyklę – praktiškumą. Septinto ir penktojo dešimtmečio Christiano Dioro klientės tikrai nenorėjo gigantiškiausių Versalio damų sijonų, joms tereikėjo be galo išskirtinio dizaino, kurio praktiškumas leistų vilkėti drabužį dienos metu net ir gatvėje. Taip po subtiliai išsiuvinėtų šilkinių kosmonautų kombinezonų pasirodė itin minimalistiška, dienai skirta kolekcijos dalis, kurią sudarė iš prabangių kailių ar tamsios vilnos siūti ilgi paltai, derinti su elegantiškų spalvų kelnėmis. Ši stilių ir laikotarpių eklektika garantavo geriausios šio sezono kolekcijos vardą.

Siūlydama moterims praktiškumą ir naują, šviežią estetiką jau keturis metus iš eilės, aukštosios mados dizainerė Bouchra Jarrar lieka daugelio nesuprasta. Haute couture kolekcija be ištaigingų, raudono kilimo suknelių, jokio gausaus siuvinėjimo ir tik kelnės, švarkai bei liemenės? Modernios ir aiškios dizainerės silueto linijos, šaltas, bet aukštosios mados dvasiai neabejingas Bouchra Jarrar moters įvaizdis po truputį griauna nusistovėjusias haute couture klišes. Šį sezoną dizainerė pamažu traukiasi iš savo komforto zonos ir interpretuoja klasika tapusius savo kolekcijų modelius. Gaiviai pasirodė ir sporto kryptis, išnyranti kolekcijoje. Tai atrodė taip prašmatnu ir modernu, jog mes tikimės, kad ši labiau atsipalaidavusi dizainerės moters vizija bus vystoma ir tolimesnėje kūryboje.

Dienai skirtų drabužių sekcijoje naujovės buvo jaučiamos ir „Giorgio Armani Privé“ kolekcijoje. Be šios kolekcijos dalies inovacijų, klientės galės džiaugtis ir neįprasta dieninių modelių gausa. Itin grafiškoje, bet niekur savo prašmatnumo nepametusioje kolekcijoje maestro Giorgio Armani prisatė jo aukštosios mados braižui nebūdingus šortus. Šie derinti su taškuotomis pelerinomis, didelių apimčių paltais ar patrumpintų rankovių švarkeliais – tai buvo itin gaivi ir jaunatviškumo įnešusi koncepcija, kuri turėjo tyros ir nekaltos elegancijos pojūtį. Nusilenkęs jaunesnei savo klienčių grupei, dizaineris nepamiršta ir tų, kurios dievina modeliuotojo vakarinius ansamblius, o šį kartą jų apimtis buvo išties didelė. Pūstos tiulio suknelės, žvyneliais siuvinėti audiniai ir pūkuoti lyg debesys paltai – prabanga ir rafinuotumas liejosi tarsi šampanas Versalio rūmuose. Tai buvo itin prašmatnus Giorgio Armani moteriškumo šventimas, kuris greičiausiai nutiesė ilgą norinčiųjų eilę prie šio dizainerio salono.

Nustebinti šį kartą pavyko ir Karlui Lagerfeldui, kurio kolekcija „Chanel“ mados namams buvo įkvėpta švarios „Le Corbusier“ architektūros krypties. Kiek kuklesnė nei įprastai, šį sezoną pristatymo erdvė leido labiau įsigilinti į modelių konstrukciją, puošybą bei neįkainojamą meistriškumą. Klasikiniai dieniniai „Chanel“ modeliai (tobulai sukirptas paltas bei architektūriškas sijonas) buvo atnaujinti kiek labiau aptakiomis linijomis, suteikiant ir kelias gausiai siuvinėtas detales. Praktiška pasirodė ir prabangi plokščiapadė avalynė. Vakarinė dalis pasižymėjo nežemiška balta spalva bei baroko įkvėptais siuvinėjimais. Tai buvo santūri prabanga, kuri, tiesą sakant, „Chanel“ namuose jau kurį laiką buvo primiršta.

Per pastaruosius kelis sezonus „Valentino“ mados namų kūrybinis duetas – Maria Grazia Chiuri ir Pierpaolo Piccioli – ant aukštosios mados podiumo parodė protu nesuvokiamo dailumo siuvinėjimų ir detalių, taip mados namų ateljė stumdami iki pat jos ribų. Kaip ir būdinga kitoms šio sezono linijoms, dizaineriai daugiau dėmesio skyrė kitai haute couture monetos pusei – drabužių konstrukcijai. Minimalistinis dieninis garderobas buvo ne ką prastesnis už pasakiškas vakaro sukneles. Dueto sukurta dieviško grožio graikų dievaičių interpretacija turėjo nekalto grynumo, kuris leido prabilti drabužių siluetams ir paprastumui. Ansambliai buvo tokie rafinuoti, jog juos nesunku įsivaizduoti (o moterims, laimė, dėvėti) gatvėje.

Svajodamas apie penktojo dešimtmečio Holivudą, italas Giambattista Valli pateikė ne tik itin gėlėtą ir šiltiems kraštams tinkančią kolekciją, bet taip pat pristatė ir ansamblių dienai. Tiesa, šio garderobo modelių apimtis nėra didelė, bet jų funkcionalumas ir paryžietiškas formalumas liudija dizainerio aukštosios mados braižą besivystantį teigiama kryptimi. Kasdienišką stilių primenantys drabužiai buvo derinami su itin ištaigiais modeliais – taip išlaikyta harmonija bei saikas. G. Valli puikiai išmano ir vakarinių derinių meną, kuris yra taip pat neatsiejama haute couture dalis. Šį kartą itin lengvos suknelės pražydo trimačiais gėlių siuvinėjimais, kurie buvo lyg atgaiva po monochrominių dienos pasiūlymų.


Komentuok:




*



Reklama