Menu
 
 

Kamil Zacharski: stengiuosi išreikšti grožio sampratą, kurios šiomis dienomis pasigendu

2014 10 30  21:13  |  Pokalbiai

Fotosesija su atlikėju Tomek Makowiecki (bendradarbiaujant su fotografu Witek Orski)

Fotosesija su atlikėju Tomek Makowiecki (bendradarbiaujant su fotografu Witek Orski). Nuotraukos: autoriaus archyvas.

Jaunas ir talentingas mados fotografas iš Lenkijos, Kamilis Zacharskis, yra menkai žinomas Lietuvoje. Tačiau jo darbus galima pamatyti tokiuose žurnaluose, kaip „VICE“, „K – mag“, „Aktivist“ ar „Nasty mag“. Kamilio Zacharskio biografijoje – ne viena autorinė paroda, fotografijų albumai, bet taip pat ir bendradarbiavimas su žymiąja „NIKE“ kompanija, įvairiais muzikos ir mados kūrėjais. Jo darbai patraukia paprastumu, dėmesiu detalėms, išbaigtumu ir minimalistine stilistika.

Su Kamiliu Zacharskiu kalbamės apie pirmuosius žingsnius mados fotografijoje, naujas patirtis, įkvėpimo šaltinius, bendradarbiavimo su kitais menininkais rezultatus bei, žinoma, ateities planus ir siekius.

Kadras „Melba magazine“ numeriui „Pure“

Kadras „Melba magazine“ numeriui „Pure“

Kodėl ir kaip nusprendei tapti mados fotografu?

Mados fotografija mane domina dėl kelių priežasčių.Siužeto, istorijos kūrimas bei jo vizualaus pasakojimo įamžinimas tam tikra prasme labiausiai ir žavi. Jausdamas pastarąjį poreikį pradėjau kurti. Pamažu atsirado pirmieji užsakovai, kuriems mano fotografijos patiko. Galiu tik numanyti, kad jie susiranda mane dėl to, kad yra matę mano ankstesnius projektus ir nori, kad jų produktas būtų parodytas būtent tokioje stilistikoje.

Ar yra dalykų, kurių nemėgsti mados fotografijoje arba pačioje madoje?

Tiesą sakant, dabar užsakovai turi svaresnį žodį ir būtent jie nusprendžia, kaip pati fotografija turėtų atrodyti. Egzistuoja jų diktuojami nauji standartai ir tam tikros ribos, kurios lemia, ar fotografija yra gera, ar bloga. Tačiau pastarieji kriterijai iš tiesų neturi nieko bendro su pačia fotografija.

„Nasty magazine“ kurta „Scars“ serija

„Nasty magazine“ kurta „Scars“ serija

Žiūrint į tavo nuotraukas, susidaro įspūdis, kad minimalistinė stilistika tau yra itin artima. Nenaudoji papildomos butaforijos ir daiktų tam, kad būtų sukurta konkreti erdvė ar aplinka. Taipogi nesistengi manipuliuoti grafinėmis programomis ir jų galimybėmis, nekuri fiktyvios realybės. Ar galėtumei teigti, kad esi atradęs ir išvystęs savitą braižą? Kaip apibūdintumei Kamilio Zacharskio stilių?

Nesu tikras, ar galiu teigti, jog tikrai turiu savitą stilių. Nežinau, ar pats stilius daugiau yra tai, kas gali apibrėžti pačią fotografijos esmę. Mus supa begalė vizualaus meno pavyzdžių, su kuriais susiduriame kasdien, kiekvieną akimirką. Dėl sparčios informacijos kaitos ir sklaidos turime greitą priėjimą prie jų. Kalbant apie save, mane labiausiai domina detalės. Man patinka iš smulkmenų sukurti vizualų pasakojimą, istoriją. Detalės yra be galo svarbios. Jos kuria visumą.

Kas tau yra tikrasis grožis? Kokią estetiką stengiesi atskleisti savo fotografijose?

Tikrasis grožis man siejasi su emocija, paprastumu, tuo, kas yra nepastebima. Stengiuosi išreikšti tą grožio sampratą, kurios šiomis dienomis pasigendu.

Kokiais dalykais dar domiesi be fotografijos? Kas lemia tavo, kaip fotografo, kūrybinį braižą?

Pastebiu, kad mados industrijoje įkvėpimo yra ieškoma būtent fotografijoje. Dažnai kaip kūrėjas susiduriu su problema, norėdamas realizuoti tam tikrą idėją. Neseku kitų fotografų darbais ir keliais. Siekiu originalumo. Netgi priešingai – man įkvėpimas ateina iš muzikos.

Ar domiesi kitais fotografais bei jų kūryba? Galbūt turi idealų?

Mano mėgstamiausiųjų dešimtukas nuolatos kinta. Esu didelis lenkų dueto Magdos Wunche ir Samsel gerbėjas. Stebiu Tyrono Lebono kūrybą, kuri pasižymi novatoriškumu, jautrumu. Taip pat mane žavi „All mini title agency“ kūrybiniai projektai. Didelę pagarbą jaučiu Peteriui Lindbergui.

Kam ir kaip kilo idėja bendradarbiauti, kuriant juvelyrės Agatos Bielen naujausios kolekcijos katalogą?

Tai buvo Agatos idėja. Ji manęs paklausė, ar aš negalėčiau sukurti katalogo naujausiai sidabro papuošalų kolekcijai. Norėjau atskleisti Agatos Bielen juvelyrikos savitumą, todėl apranga tapo veikiau fonu, skirtu pabrėžti aksesuarus. Nusprendėme sidabrą derinti su balta spalva. Skirdami dėmesį modelio kūnui, jį priartinant prie objektyvo, siekėme sukurti emociją bei peržengti klasikinės fotografijos ribas.

Juvelyrės Agatos Bielen 2014 m. katalogas

Juvelyrės Agatos Bielen 2014 m. katalogas

Juvelyrės Agatos Bielen 2014 m. katalogas

Juvelyrės Agatos Bielen 2014 m. katalogas

Papasakok, su kuo dar teko bendradarbiauti bei kurti bendrus projektus? Ar yra tekę išmėginti kitas sritis?

Džiaugiuosi galimybe bendradarbiauti kartu su fotografu Witeku Orskiu. Su juo mes kūrėme dainininko Tomeko Makowieckio albumo viršelį bei įgyvendinome fotosesiją, skirtą interviu. Tomekas man suteikė visišką kūrybinę laisvę bei pasitikėjo mūsų idėjomis. Bendradarbiavime su kitais menininkais mane žavi ne tik pats fotografavimo procesas, bet kartu ir idėjų generavimas, bendrų sprendimų priėmimas.

Fotosesija su atlikėju Tomek Makowiecki (bendradarbiaujant su fotografu Witek Orski)

Fotosesija su atlikėju Tomek Makowiecki (bendradarbiaujant su fotografu Witek Orski)

Kokie yra tavo ateities planai, kūrybiniai tikslai bei siekiai?

Ateityje norėčiau grįžti prie asmeninės kūrybos. Pastaruoju metu daug dirbau su mados bei reklaminiais užsakymais. Visada jutau konfrontaciją tarp savų idėjų realizavimo ir kliento poreikių išpildymo. Todėl, manau, dabar atėjo tas metas, kuomet turiu skirti daugiau dėmesio savirealizacijai. Taip pat neseniai pradėjau eksperimentuoti. Noriu save išmėginti kuriant judesio fotografiją (angl. Motion Pictures). Kol kas tik mokausi. Tačiau labai tikiuosi, kad man pavyks įgyvendinti užsibrėžtus tikslus.

Daugiau apie Kamil Zacharski: http://kamilzacharski.tumblr.com/

Kalbino Eva Raudel

Iš „Standard backstage situation“ serijos

Iš „Standard backstage situation“ serijos


Komentuok:




*



Reklama
DNO

Dekmantel Selectors